Περπάτημα για αδυνάτισμα: Πώς θα δεις τα επιθυμητά αποτελέσματα

Περπάτημα για αδυνάτισμα
© Unsplash/Robert V. Ruggiero

Πόσο αποτελεσματικό είναι το αγαπημένο μας και ίσως το μοναδικό είδος άθλησης κατά τη διάρκεια της καραντίνας; Μπορείς πράγματι να αδυνατίσεις απ’ το περπάτημα κι εάν ναι πώς θα δεις αποτελέσματα;

Το περπάτημα εκτός απ’ τα πολλαπλά του οφέλη για την υγεία είναι ακόμη ιδανικό και για όσους προσπαθούν να αδυνατίσουν. Πόσο πρέπει να περπατάει κανείς για να χάσει βάρος; Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα θα πρέπει να λάβουμε υπόψη δύο παράγοντες τον χρόνο που περπατάμε και τον ρυθμό.

Σύμφωνα με έρευνα, όσοι θέλουν να χάσουν βάρος απ’ το περπάτημα θα πρέπει να περπατάνε γρήγορα για 30 με 90 λεπτά σε καθημερινή βάση. Μπορεί ακόμη να περπατάει περισσότερο μερικές μέρες και λιγότερο άλλες, αλλά συνολικά κάθε εβδομάδα θα πρέπει να έχει περπατήσει για τουλάχιστον 150 λεπτά.

© Unsplash/Brooke Cagle

Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες οδηγίες του Αμερικανικού Υπουργείου Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών, εκτός απ’ το πόση ώρα περπατάμε, εξίσου σημαντικός είναι και ο ρυθμός περπατήματος. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας τον καρδιακό μας ρυθμό, με τους παλμούς της καρδιάς να είναι στο 70% της μέγιστης καρδιακής συχνότητας, δηλαδή 126 σφυγμοί ανά λεπτό.

Κι επειδή κανένας δεν μετράει τους σφυγμούς του όταν περπατάει, συσκευές όπως το Apple Watch ή ένα FitBit είναι εξοπλισμένα με αισθητήρα καρδιακών παλμών που μπορείς να συμβουλεύεσαι ανά πάσα στιγμή. Παρόλα αυτά, επειδή μπορεί να μην έχεις ένα «έξυπνο» ρολόι, αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να προσέχεις την αναπνοή σου. Όταν περπατάς γρήγορα, το λογικό είναι να αναπνέεις και πιο γρήγορα απ’ ότι συνήθως.

Φυσικά, για την απώλεια βάρους, εκτός απ’ την άθληση, θα πρέπει να προσέχεις και τις θερμίδες που καταναλώνεις. Οι ειδικοί συμβουλεύουν τη μεσογειακή διατροφή, μέτρια κατανάλωση υδατανθράκων, περισσότερη πρωτεΐνη και υγιή λίπη και τέλος καθόλου αλκοόλ.

Tags from the story