Αντιμετώπιση του άγχους: Ο κανόνας του 42% που συνιστούν οι ψυχολόγοι

κανόνας του 42%
© Bodyguard/BBC

Για να αντιμετωπίσουμε το άγχος, υπάρχει ένας κανόνας που όλοι μπορούμε να αρχίσουμε να εφαρμόζουμε, είναι αρκετά εύκολος και πραγματικά λειτουργεί, σύμφωνα με τους ειδικούς. Είναι ο κανόνας του 42% και εάν αυτή την περίοδο πρωτόγνωρης αβεβαιότητας που βιώνουμε είσαι περισσότερο αγχωμένος από ότι συνήθως, ίσως ήρθε η ώρα να τον δοκιμάσεις.

Η αλήθεια είναι ότι αυτό που θα θέλαμε όλοι είναι να υπήρχε μια μαγική φόρμουλα με την οποία θα μπορούσαμε να αποφύγουμε το άγχος μια για πάντα. Δυστυχώς, μαγικά δεν μπορούμε να κάνουμε, αυτό όμως που μπορούμε είναι να ακούσουμε και να εφαρμόσουμε συμβουλές ειδικών, όπως οι αδερφές Emily και Amelia Nagoski, οι οποίες κυκλοφόρησαν το βιβλίο τους «Burnout: The Secret to Solving the Stress Cycle». Για το βιβλίο τους, οι ίδιες διεξήγαγαν έρευνα για το πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά το στρες.

Το συμπέρασμα τους ήταν ότι όλοι θα έπρεπε να αρχίσουμε να εφαρμόζουμε τον κανόνα του 42%. Και σε τι αναφέρεται αυτό το 42%; Στην ξεκούραση. Σύμφωνα με τις αδερφές Nagoski, για να αποφύγουμε το άγχος θα πρέπει η ξεκούραση να καταλαμβάνει το 42% της ημέρας μας. Με αυτόν τον τρόπο τόσο το σώμα όσο και το μυαλό μας μπορούν να χαλαρώσουν και να «αποσυνδεθούν» έστω για λίγο.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Σημαίνει ότι μέσα σε ένα 24ωρο, θα πρέπει σύμφωνα με τις ψυχολόγους, τις 10 ώρες της ημέρας να τις αφιερώνουμε στην ξεκούραση. Φυσικά, μέσα σε αυτές τις ώρες περιλαμβάνονται και οι 8 ώρες κατά μέσο όρο που πρέπει να κοιμόμαστε κάθε βράδυ.

Εκτός από αυτές τις 8 ώρες ύπνου, προκειμένου να μειώσουμε το άγχος θα πρέπει να αφιερώνουμε μίση ώρα στο να επικοινωνούμε με φίλους ή την οικογένεια μας. Άλλα 30 λεπτά θα πρέπει να αφιερώνονται στη σωματική άσκηση, 30 λεπτά στο να σκεφτούμε τι θα φάμε και τα τελευταία 30 λεπτά αυτού του 42% θα πρέπει να τα αφιερώνουμε σε ό,τι πραγματικά απολαμβάνουμε να κάνουμε.

Tags from the story