Υπάρχουν μόνο δύο τύποι υπαλλήλων, σύμφωνα με νέα έρευνα

δύο τύποι υπαλλήλων
© NBC

Σύμφωνα με νέα έρευνα, υπάρχουν δύο τύποι υπαλλήλων και μόνο ένας από αυτούς είναι επιτυχημένος. Σε ποια κατηγορία ανήκεις εσύ; Ακολουθούν αναλυτικά τα χαρακτηριστικά αυτών των δύο τύπων υπαλλήλων, στα οποία κατέληξε η έρευνα.

Πρόκειται για μια online έρευνα που διενεργήθηκε από την OnePoll στα τέλη του περασμένου έτους και στην οποία συμμετείχαν 2.000 άτομα από τις ΗΠΑ. Η έρευνα χώρισε τους συμμετέχοντες σε δύο κατηγορίες, σε αυτούς που κάνουν τη δουλειά τους όσο πιο γρήγορα μπορούν και σε αυτούς που παίρνουν τον χρόνο τους.

Η έρευνα βρήκε ότι εκείνοι που απάντησαν ότι δουλεύουν με πιο χαλαρό ρυθμό, ήταν πιθανότερο να είναι περισσότερο εσωστρεφείς και να απολαμβάνουν χόμπι όπως το μαγείρεμα ή το πλέξιμο, ενώ εκείνοι που δουλεύουν πιο γρήγορα θεωρήθηκαν από τους μελετητές ως περισσότερο εξωστρεφείς που απολαμβάνουν χόμπι όπως η πεζοπορία και γενικότερα η άθληση.

Την ίδια ώρα, εκείνοι που εργάζονται με πιο γρήγορους ρυθμούς δήλωσαν ότι δυσκολεύτηκαν περισσότερο να προσαρμοστούν στις νέες και ιδιόμορφες συνθήκες που επέφερε ο Covid-19, ενώ αντίθετα οι υπάλληλοι που δουλεύουν με πιο αργό ρυθμό δήλωσαν ότι ήταν ευγνώμων και γενικά εμφανίζονταν περισσότερο αισιόδοξοι.

Φυσικά, παίζει μεγάλο ρόλο η δουλειά που κάνει καθένας από τους συμμετέχοντες. Για παράδειγμα, οι “fast workers” όπως τους αποκαλεί η έρευνα, δήλωσαν ότι εργάζονταν σε γραφεία και στον τομέα φιλοξενίας που απαιτούσαν αυτόν τον γρήγορο ρυθμό εργασίας, αλλά και ότι αισθάνονταν ότι δεν είχαν αρκετό ελεύθερο χρόνο για προσωπική φροντίδα ή για ενασχόληση με κάποιο χόμπι. Αντίθετα, οι “slower-paced workers” ήταν αυτοί που απολάμβαναν περισσότερο ύπνο, αλλά κι αυτοί που τους αφορούσε περισσότερο η υγεία τους.

Σε ποια από αυτές τις δύο κατηγορίες υπαλλήλων ανήκεις εσύ; Μήπως χάνεις τον ύπνο σου τα βράδια σκεπτόμενος τη δουλειά σου; Φτάνεις μίση ώρα πριν από όλους στο γραφείο για να προλάβεις να κάνεις λίγη παραπάνω δουλειά; Εάν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία, σύμφωνα με τους μελετητές τείνεις να παίρνεις αποφάσεις πριν τις σκεφτείς διεξοδικά και γι’ αυτό είναι πιθανότερο να κάνεις πιο συχνά λάθη και τελικά παρά τις προσπάθειες σου να είσαι λιγότερο παραγωγικός.

Το πιο σημαντικό, όμως, όλων είναι πως σύμφωνα με την έρευνα, αυτοί οι τύποι υπαλλήλων επειδή δεν βάζουν όρια ανάμεσα στην επαγγελματική και την προσωπική τους ζωή, είναι πιο επιρρεπείς στο burnout, αλλά και στο να εκδηλώσουν άγχος και κατάθλιψη. Εάν ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία, μπορεί να είσαι αποτελεσματικός στη δουλειά σου και να λειτουργείς καλύτερα υπό πίεση, αλλά θα πρέπει να λάβεις υπόψιν σου και τις δικές σου ανάγκες.

Κι αυτό γιατί δεν βρίσκεται μόνο η ψυχική σου υγεία σε κίνδυνο, αλλά και η σωματική, καθώς εάν δουλεύεις με αυτόν τον τρόπο το πιθανότερο είναι ότι θα παραγγέλνεις fast food το μεσημέρι ή 3-4 καφέδες την ημέρα, απλά και μόνο για να ανταποκριθείς στις μη ρεαλιστικές προσδοκίες που έχεις εσύ ο ίδιος θέσει για τον εαυτό σου. Αντιθέτως, οι υπάλληλοι που δουλεύουν με πιο χαλαρό τρόπο, σύμφωνα με την έρευνα απολαμβάνουν περισσότερο τη δουλειά τους και τείνουν να έχουν μια πιο μακροπρόθεσμη καριέρα.

Τέλος, η έρευνα καταλήγει στο ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να μάθουμε κι από τους δύο αυτούς τύπους υπαλλήλων, αλλά και ότι είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν οριζόμαστε από τη δουλειά μας και ότι η ψυχική και η σωματική μας υγεία είναι πάνω από όλα!

Tags from the story
0 replies on “Υπάρχουν μόνο δύο τύποι υπαλλήλων, σύμφωνα με νέα έρευνα”