H καταναλωτική συμπεριφορά και η χρήση των ΜΜΕ στην εποχή του κορονοϊού

καταναλωτική συμπεριφορά
© Unsplash/Scheier .hr

Τις μεγάλες αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά αλλά και στη χρήση των Μέσων Ενημέρωσης αναδεικνύει μελέτη της Ira Media.

Κάνοντας χρήση διαθέσιμων δεδομένων της αγοράς, αλλά και στοιχείων της εταιρείας, η μελέτη χρησιμοποιεί τέσσερις φάσεις για να αποτυπώσει τις κρίσιμες μεταβολές, από το πρώτο κρούσμα έως το κλείσιμο των σχολείων, ακολούθως έως την απαγόρευση της κυκλοφορίας, μέχρι τη σταδιακή αποκλιμάκωση από το Μάιο, ενώ αναφέρεται και στη νέα κανονικότητα που θα ακολουθήσει.

Πολλά στοιχεία είναι προφανή και αναμενόμενα: το άγχος και ο φόβος ως κυρίαρχα συναισθήματα των πολιτών, η στροφή προς αναγκαία αγαθά (π.χ. στη διατροφή, άνοδος συσκευασμένων / κατεψυγμένων), η άνοδος των σούπερ μάρκετ και του ηλεκτρονικού εμπορίου (αλλά και της μικρής λιανικής σε κάποιες κατηγορίες) καθώς και, πιθανόν λόγω αναγκών τηλεργασίας και τηλε-εκπαίδευσης, αύξηση στα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας.

Καίρια, η μελέτη αναδεικνύει μία ενδιαφέρουσα ευκαιρία: με τη μέση καταναλωτική δαπάνη να καταγράφεται ανθεκτική και τη τηλεθέαση να υπερβαίνει το +20% με 6,4 ώρες μέσο ημερήσιο χρόνο θέασης, τα brands (ειδικά σε κλάδους που δεν πλήττονται ή και ευνοούνται από τις έκτακτες συνθήκες) έχουν τη δυνατότητα να διαφημιστούν αποτελεσματικά με ιδιαίτερα ελκυστικό κόστος. Παράλληλα, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι διαφημιζόμενοι μπορούν να προσεγγίσουν κοινά (π.χ. άνδρες, νέοι) που είναι σχετικά “δυσεύρετα” στην TV αλλά και να εκμεταλλευθούν πολύ πιο συστηματικά ζώνες εκτός του prime time.

0 replies on “H καταναλωτική συμπεριφορά και η χρήση των ΜΜΕ στην εποχή του κορονοϊού”