5 τρόποι για να τονώσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα

τονώσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα
© Unsplash/NordWood Themes

Αυτοί είναι οι τρόποι για να τονώσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα, γιατί αυτό είναι υπεύθυνο για την άμυνα του οργανισμού μας. Συμπληρώματα διατροφής, διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, καλός ύπνος και λίγο αλκοόλ θα σε βοηθήσουν να θωρακίσεις τον οργανισμό σου ενάντια σε ιούς.

Όταν το ανοσοποιητικό σύστημα είναι εξασθενημένο, ο οργανισμός είναι ευάλωτος σε ιούς, βακτήρια και ασθένειες, ενώ για να λειτουργεί αποτελεσματικά θα πρέπει να αποφύγουμε ορισμένους παράγοντες όπως είναι το άγχος, η κακή διατροφή και η κούραση.

Ακολουθούν οι 5 τρόποι για να τονώσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα:

Διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που προστατεύουν τα κύτταρα του οργανισμού μας από τις επιδράσεις των ελεύθερων ριζών και συμβάλλουν στην πρόληψη ασθενειών. Παράλληλα, η κατανάλωση αντιοξειδωτικών τροφίμων συμβάλλει μεταξύ άλλων στην καταπολέμηση της γήρανσης και στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων και της άνοιας. Τα τρόφιμα που είναι η καλύτερη πηγή αντιοξειδωτικών συμπεριλαμβάνουν τα μούρα, τη σκούρα σοκολάτα, την αγκινάρα, τον καφέ, το πράσινο τσάι, τα μήλα, τις ντομάτες, τα λαχανικά και τα λιπαρά ψάρια.

Άσκηση

Έρευνα του περιοδικού Medicine & Science in Sports & Exercise, έδειξε ότι το γρήγορο περπάτημα αυξάνει την κυκλοφορία των λευκών αιμοσφαιρίων. Τα λευκά αιμοσφαίρια σκοτώνουν συγκεκριμένα είδη μικροοργανισμών όπως τα βακτήρια. Τα ίδια οφέλη προκύπτουν κι απ’ την προπόνηση με βάρη, που αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και τη θερμοκρασία του σώματος. Η ίδια μελέτη ανέφερε ακόμη ότι οποιουδήποτε είδους άσκηση που πραγματοποιείται για 75 λεπτά, προκαλεί αύξηση των επιπέδων των ορμονών, γεγονός που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο το ανοσοποιητικό σύστημα. Οπότε το κλειδί είναι η ισορροπία στην άσκηση χαμηλής και υψηλής έντασης.

δεν πρέπει να κάνεις μετά την προπόνηση
© Unsplash/Victor Freitas

Καλός ύπνος

Τα οφέλη ενός καλού, ξεκούραστου και αναζωογονητικού ύπνου είναι αμέτρητα, συμπεριλαμβανομένου και της επίδρασης που έχει στο ανοσοποιητικό. Μελέτη απ’ το Pflügers Archiv – European Journal of Physiology έχει δείξει ότι ο καλός ύπνος σε συνδυασμό με έναν ισορροπημένο κιρκάδιο ρυθμό παράγουν κυτοκίνες που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και βελτιώνουν την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμά τις λοιμώξεις.

Περιόρισε το αλκοόλ 

Όχι δεν μιλάμε για καθαρό ποτό όπως το τσίπουρο για παράδειγμα, αλλά για όλα εκείνα που έχουν περισσότερη ζάχαρη παρά αλκοόλ. Όταν καταναλώνεται σε υπερβολική ποσότητα, η ζάχαρη και/ή το αλκοόλ μειώνουν την ικανότητα του οργανισμού να παράγει λευκά αιμοσφαίρια, που σημαίνει ότι είσαι πιο ευάλωτος να κολλήσεις κάποιον ιό. Πιες ένα ποτήρι νερό καλύτερα!

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής

Εκτός απ’ τα τρόφιμα και την καλή διατροφή, ένας τρόπος να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα είναι και τα συμπληρώματα διατροφής. Αυτή την περίοδο προτίμησε τη βιταμίνη D που συμβάλλει στην υγεία των οστών, τη βιταμίνη C που σου χαρίζει ενέργεια, τον ψευδάργυρο που βοηθά στη μείωση της διάρκειας ζωής των συμπτωμάτων του κρυολογήματος και της γρίπης και την εχινάτσεα που τονώνει το ανοσοποιητικό και συμβάλλει στη μείωση του άγχους.

Tags from the story

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *