Ένας τραγικός ήρωας με έντονες αντιθέσεις, έτσι όπως τον ανέδειξε η γραφίδα του Oliver Stone, η σκηνοθετική ματιά του Brian De Palma και η τεράστια υποκριτική δεινότητα του Al Pacino.
Τo 1980, o Fidel Castro άνοιξε τα σύνορα της Κούβας, επιτρέποντας σε 125 χιλιάδες πολιτικούς κρατούμενους να βρουν τις οικογένειές τους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ανάμεσά τους υπήρχαν και αρκετοί κοινοί εγκληματίες, που μόλις έφτασαν στην άλλη πλευρά της Καραϊβικής αναμείχθηκαν με τον υπόκοσμο και έμπλεξαν στο εμπόριο ναρκωτικών και τη βία. Τρία χρόνια αργότερα, ο Brian De Palma συνεργάζεται με τον Oliver Stone και κάνουν μια ελεύθερη διασκευή της ταινίας του 1932 «Ο Σημαδεμένος», με τον εκπληκτικό Al Pacino να δίνει ρεσιτάλ υποκριτικής, στον πιο διάσημο ρόλο της καριέρας του.
Ο Tony Montana είναι ένας ήρωας γεμάτος αντιθέσεις. Έρχεται στην Αμερική για να πετύχει όσα δεν του επέτρεψε το καθεστώς του Castro να κάνει στην Κούβα. Θεός του είναι το χρήμα και επιδίωξή του η δύναμη, όμως κουβαλά μέσα του τόσες προκαταλήψεις και ηθικές αναστολές που η εσωτερική σύγκρουση στις οποίες αυτές τον οδηγούν, έχει ως συνέπεια την καταστροφή όλων όσους αγάπησε και, στο τέλος, τη δική του αυτοεξόντωση.
Ο Tony είναι ένα πρόσωπο, αληθινά, τραγικό. Ο κώδικας αξιών που τον χαρακτηρίζει είναι εξ’ ολοκλήρου συντηρητικός και παραδοσιακός. Θα ήθελε πολύ να αποκαταστήσει τη σχέση με τη μητέρα του, αλλά ο μόνος τρόπος με τον οποίο θεωρεί πως μπορεί να το πετύχει είναι το χρήμα. Μισεί όσους και όσα του χαλάνε την εικόνα του έντιμου επιχειρηματία που θα ήθελε να προτάξει για τον εαυτό του και που, ασφαλώς, θα ήταν το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να κάνει τη μητέρα του να τον δεχθεί ξανά στην αγκαλιά της. Βαθιά συντηρητικός και με έντονα τα στοιχεία του πουριτανισμού είναι και ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει την αδερφή του. Δεν θα ήθελε με τίποτα να μπλέξει με τα αποβράσματα με τα οποία ο ίδιος συναναστρέφεται και αισθάνεται την υποχρέωση να την προστατέψει. Δεν έχει, όμως, άλλο όπλο εκτός από το χρήμα και το μόνο που κατορθώνει είναι να την παγιδεύσει στο βρώμικο κόσμο του και να της στερήσει τη μοναδική ευτυχισμένη στιγμή της ζωής της, σκοτώνοντας τον καλύτερό του φίλο και αγαπημένο της.
Κινείται έξυπνα, υπολογίζοντας τους εχθρούς και τους φίλους του, όμως ξεκάνει τον άνθρωπο που τον έβαλε στη δουλειά για το χατίρι μιας γυναίκας. Είναι, άραγε, πολιτικοποιημένος ή μπερδεύει την πολιτική με τα δικά του προσωπικά συμφέροντα και τα αδιέξοδα στον οποίο τον βάζουν οι αντίπαλοί του στο χώρο της Μαφίας;
Αναμφίβολα, ο Tony Montana έχει μυαλό. Κινείται έξυπνα φτάνοντας στην κορυφή σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Κουβαλά, όμως τόσες εμμονές, συμπλέγματα και προκαταλήψεις, που, το ρίχνουν, τελικά, στο καναβάτσο. Έτσι, καταλήγει να μην εμπιστεύεται κανέναν εκτός από τον εαυτό του. Όταν μένει μόνος του στη μεγάλη στρογγυλή μπανιέρα, έχοντας διώξει από δίπλα του με τη συμπεριφορά του τη γυναίκα που «αγάπησε» και τον καλύτερο φίλο και συνέταιρό του, η ματαιοδοξία του χτυπά κόκκινο και η πορεία προς την πτώση έχει ήδη ξεκινήσει. Η μοναξιά του στο τεράστιο δωμάτιο δείχνει ακόμη μεγαλύτερη και έχει αρχίσει να γίνεται οδυνηρή. Και τότε αντιλαμβάνεται ότι όλα όσα πέτυχε τον παγιδεύουν σε βαθμό ασφυξίας. Ο ίδιος ο κόσμος του έρχεται να ζητήσει ανταπόδοση γι’ αυτά που του πρόσφερε, όλον αυτό τον καιρό, κι αυτό ξεπερνά τις δικές του δυνάμεις. Ξεπερνά και την ανηθικότητά του που, δύσκολο να το πιστέψει κανείς, έχει κι αυτή τα όριά της, και την κρίσιμη στιγμή κάνει μια επιλογή καθοριστική ακόμη και για την ίδια του τη ζωή: Λέει όχι στη δολοφονία μιας γυναίκας και δύο μικρών παιδιών, υπογράφοντας, ουσιαστικά, τη θανατική του καταδίκη. Άλλωστε, ο μαφιόζος από την Κούβα αναζητά πάντοτε βάσεις δικαίου για τις πράξεις του. Βαθιά μέσα του διακατέχεται από κάποιες αξίες και ηθικούς κανόνες, γι’ αυτό και δεν θα κατόρθωνε ποτέ να εξελιχθεί στον βασιλιά του υποκόσμου του Μαϊάμι.
Ο Tony είναι ένα πρόσωπο, αληθινά, τραγικό. Ο κώδικας αξιών που τον χαρακτηρίζει είναι εξ’ ολοκλήρου συντηρητικός και παραδοσιακός.
Ακόμη και ο τρόπος που βλέπει τις γυναίκες είναι αξιοπρόσεκτος, καθώς δεν θέλει τη δύναμη και την εξουσία απλά για να πηδήξει όποιο θηλυκό με καυτό μπικίνι βρεθεί στο δρόμο του, αλλά για να κερδίσει τη γυναίκα που γουστάρει και να κάνει μαζί της οικογένεια. Και τι ειρωνεία να οραματίζεται κανείς ότι μπορεί να κάνει οικογένεια και να μεγαλώσει παιδιά με μια γυναίκα που ο ίδιος βυθίζει ολοένα και περισσότερο μέσα στην κόλαση της κοκαΐνης. Άλλωστε, όπως του λέει και η αγαπημένη του Elvira, είναι απίθανο να κατορθώσει να ζήσει τόσο ώστε να βρίσκεται δίπλα τους όταν θα μεγαλώνουν.
Όλα αυτά διαμορφώνουν έναν κινηματογραφικό ήρωα με απίστευτες αντιφάσεις. Έναν μαφιόζο που δεν μπορεί να σταθεί στο ύψος που απαιτούν οι περιστάσεις. Ο Montana, τελικά, δεν είναι αρκετά αδίστακτος, κι αυτή είναι ακόμη μια εσωτερική σύγκρουση που τον οδηγεί σε τραγικά αδιέξοδα.
Ο ήρωας του Oliver Stone και του De Palma στόχευσε πολύ ψηλά κι όταν έφτασε στην κορυφή της πυραμίδας δεν ήξερε πώς να κρατήσει την ισορροπία του. Είναι ένα πρόσωπο τραγικό και μοιραίο. Και όπως οι ήρωες μιας αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, παύει να καθορίζει ο ίδιος τη μοίρα του και σύρεται από αυτήν, χωρίς να μπορεί να αντιδράσει.