«Μήλα»: Η ταινία, ο σκηνοθέτης, το πόστερ και η… Κέιτ Μπλάνσετ

Tα «Μήλα», η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Νίκου, που αφηγείται το χρονικό μιας αναπάντεχης επιδημίας, όταν οι άνθρωποι μιας πόλης εμφανίζουν ξαφνική αμνησία, άνοιξε το πρόγραμμα Ορίζοντες του Φεστιβάλ Βενετίας και οι διεθνείς κριτικές είναι διθυραμβικές. Το ίδιο αναμένεται και η πορεία της!

Από τη Μαρία Καλοπούλου

Τα «Μήλα», μια ελληνοπολωνική συμπαραγωγή, σε παραγωγή του Ηρακλή Μαυροειδή στην οποία πρωταγωνιστούν ο Άρης Σερβετάλης κι η Σοφία Γεωργοβασίλη, είναι όπως λέει ο δημιουργός της, Χρήστος Νίκου: «μια ταινία που διαδραματίζεται σε έναν κόσμο που αρκετοί άνθρωποι ξεχνούν παθαίνοντας αμνησία. Ο βασικός ήρωας ένας αμνησιακός άντρας γύρω στα 40 εισάγεται στο νοσοκομείο και αποδέχεται μια ιδιαίτερη πρόταση των γιατρών στην προσπάθειά του να αποκτήσει μια προσωπικότητα».

H υπόθεση:

Ένας 35χρονος άντρας τριγυρίζει στο διαμέρισμά του με εμφανή σημάδια κατάθλιψης. Κλείνει την πόρτα πίσω του και βγαίνει στον δρόμο. Από αυτό το σημείο και μετά, δεν θυμάται τίποτα. Γιατροί τον περιμαζεύουν και τον οδηγούν σε ένα άσυλο. Όλοι στα γύρω δωμάτια, γυναίκες και άντρες διαφορετικών ηλικιών, πάσχουν κι αυτοί από αυτή την παράξενη αμνησία που έχει πάρει διαστάσεις πανδημίας.

Οι κάτοικοι της Αθήνας ξεχνούν – ποιοι είναι, πού μένουν, ποιοι τους αγαπούν. Μήπως επειδή κανείς πια δεν αγαπά κανέναν. Ο άντρας θα πάρει μέρος σ’ ένα πείραμα μίας θεραπεύτριας που θέλει τους ασθενείς να αναλαμβάνουν τη ζωή τους από την αρχή.

Τους βάζει ασκήσεις/αποστολές στον έξω κόσμο και τους ζητά να τραβούν polaroid φωτογραφίες από τις νέες τους εμπειρίες. Ο άντρας ακολουθεί μουδιασμένος τις οδηγίες, γνωρίζεται και με μία κοπέλα που κάνει και η ίδια το ίδιο πρόγραμμα.

Όλοι προσπαθούν να πιαστούν από κάπου, να ξαναθυμηθούν, η ζωή να αποκτήσει ξανά νόημα. Το μόνο που μοιάζει να του δίνει μία οικεία αίσθηση χαράς κι ασφάλειας; Τα μήλα που αγοράζει από τον γειτονικό μπακάλη. Όταν τα γεύεται κάτι ακουμπά στο παρελθόν του…

Τα «Μήλα» είναι ένα φιλμ που αναρωτιέται για το «πόσο επιλεκτική́ είναι η μνήμη μας, για το αν μπορούμε να ξεχάσουμε αυτά́ που μας πληγώνουν, κι αν τελικά είμαστε όλα όσα δεν ξεχνάμε.

Το υπέροχο πόστερ «ξεφλουδίζει» την καρδιά της ταινίας

Η υπέροχη εικόνα που μας συστήνει το φιλμ είναι δημιούργημα του Ισπανού σκηνοθέτη Ραούλ Μόνχε. Ο δημιουργός είναι ταυτόχρονα conceptual artist, graphic designer και στενός συνεργάτης του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο.

Η αφίσα είναι κατά βάση μια μεταφορά για τη σχέση που έχει ο πρωταγωνιστής με τη μνήμη του. Κάθε ένας που θα δει το πόστερ μπορεί να το ερμηνεύσει με τον τρόπο που θέλει.

Όπως είπε ο Ραούλ Μόνχε: «Πριν ξεκινήσω να σχεδιάζω την αφίσα είχα μια μικρή κουβέντα με τον Χρήστο, ο οποίος μου είπε ότι το φιλμ χρειαζόταν μια κομψή εικόνα που να μεταφέρει κάτι περισσότερο και όχι ένα αδιάφορο κινηματογραφικό πόστερ. Κάτι που θα λειτουργούσε κι από μόνο του και θα απαιτούσε την προσοχή σου».

Διαβάστε τη συνέχεια στο womanidol.com.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *