Πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να γυμναζόμαστε;

Πόσες φορές την εβδομάδα
© Unsplash/Sebastian Pociecha

Πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να γυμναζόμαστε για να δούμε σύντομα τα επιθυμητά αποτελέσματα; Οι ειδικοί απαντούν στο πόσες ημέρες της εβδομάδας θα πρέπει να ασκούμαστε -έστω κι εάν αυτόν τον καιρό είναι από το σπίτι- για να πετύχουμε όσον το δυνατόν πιο σύντομα τους στόχους μας.

Σύμφωνα με τον Dan Castillo, personal trainer στην Νέα Υόρκη, οι περισσότεροι τείνουμε να πιστεύουμε ότι για να δούμε τα μέγιστα αποτελέσματα από την άσκηση, θα πρέπει να γυμναζόμαστε κάθε μέρα. Κι αυτό γιατί καθημερινά “βομβαρδιζόμαστε” από fitness influencers που φαίνεται να κάνουν το ίδιο. Σύμφωνα, όμως, με τον Castillo αυτή η άποψη είναι λανθασμένη.

Αυτό που προτείνει ο ίδιος είναι οι ενήλικες να αφιερώνουν 150 λεπτά κάθε εβδομάδα σε μέτριας έντασης άσκηση, όπως για παράδειγμα το γρήγορο περπάτημα. Ωστόσο, για όσους προτιμάνε την έντονη άσκηση, ο Castillo αναφέρει ότι 75 λεπτά άσκησης κάθε εβδομάδα είναι αρκετά. Παράλληλα, επισημαίνει ότι είναι σημαντικό να συνδυάζουμε τις cardio ασκήσεις με προπόνηση ενδυνάμωσης τουλάχιστον 2 φορές μέσα στην εβδομάδα.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Medicine & Science in Sports & Exercise, εκείνοι που έκαναν προπόνηση HIIT των 23 λεπτών, μία φορά την εβδομάδα για έναν χρόνο, είχαν παρόμοια αποτελέσματα με εκείνους που πραγματοποιούσαν διαφορετικού είδους προπόνηση τρεις φορές την εβδομάδα. Οπότε δεν είναι θέμα του πόση ώρα θα κάνεις γυμναστική, αλλά εάν θα την κάνεις σωστά και θα καταβάλλεις την μέγιστη προσπάθεια.

Πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να γυμναζόμαστε ιδανικά; Σύμφωνα με τον fitness expert του περιοδικού GQ, Joe Holder, το ιδανικό για τους άνδρες είναι να γυμνάζονται 4 φορές την εβδομάδα. Κι αυτό γιατί έτσι είναι πιο εύκολο να συνδυάσει κανείς τις προπονήσεις μέτριας και έντονης έντασης. Τις υπόλοιπες τρεις μέρες της εβδομάδας, θα πρέπει να τις αφιερώνουμε στην ξεκούραση και την ανάκαμψη των μυών.

Tags from the story