Μπορείς να αντιμετωπίσεις τη ζέστη με σωστές διατροφικές επιλογές

σωστές διατροφικές επιλογές
© Pexels/Elaine Bernadine Castro

Το θερμόμετρο έχει αγγίξει ήδη τα ύψη και αυτή προβλέπεται να είναι μόνο η αρχή. Το Καλοκαίρι οι ειδικοί φωνάζουν να μην βγαίνουμε στις παραλίες χωρίς αντηλιακό, αλλά και να προσέχουμε να μην αφυδατωθούμε, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες και η έκθεση μας στον ήλιο είναι πολύ εύκολο να το πετύχουν.

Παρόλα αυτά, δεν χρειάζεται να απελπίζεσαι, καθώς μπορείς να αντιμετωπίσεις τη ζέστη με σωστές διατροφικές επιλογές που θα σε δροσίσουν όταν είσαι στο γραφείο και το κλιματιστικό έχει χαλάσει, όταν είσαι στο αμάξι και η ζέστη είναι ανυπόφορη ή όταν είσαι όλη μέρα στην παραλία και η έκθεση στον ήλιο σε έχει εξαντλήσει.

Αναλύουμε τα τρόφιμα και τα ροφήματα που θα σε βοηθήσουν να καταπολεμήσεις τη ζέστη και να δροσιστείς όταν το έχεις ανάγκη, αλλά το σημαντικότερο αναφέρουμε τα τρόφιμα εκείνα που καλό θα ήταν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών ν’ αποφύγεις.

Τι τρόφιμα μπορείς να καταναλώνεις

Μια απ’ τις βασικές συμβουλές που σίγουρα θα έχεις διαβάσει είναι το Καλοκαίρι να εντάξεις στη διατροφή σου πολλά φρούτα και λαχανικά. Το καρπούζι και το πεπόνι είναι φυσικά οι πρώτες επιλογές που σου έρχονται στο μυαλό, χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε νερό. Παράλληλα, και τα κόκκινα φρούτα συνιστώνται για την ικανότητα τους να μειώνουν τη θερμοκρασία του σώματος. Διατροφολόγοι προτείνουν επίσης το σπανάκι, το αγγούρι και το μαρούλι που μπορείς εύκολα να εντάξεις σε μια σαλάτα.

Οι επιλογές όμως που θα σε ξαφνιάσουν είναι η σούπα (ναι, ζεστή), καθώς αυτή κάνει πιο εύκολη την πέψη και βοηθάει στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος. Το ίδιο ισχύει και για τα πικάντικα τρόφιμα, που μπορεί να σκέφτεσαι ότι δεν είναι η ιδανικότερη επιλογή για το Καλοκαίρι, έλα όμως που είναι! Οι πικάντικες τροφές μπορούν αρχικά να ανεβάζουν τις θερμοκρασίες, στη συνέχεια όμως πραγματικά μας δροσίζουν, αυξάνοντας την κυκλοφορία του αίματος.

Unsplash/Clem Onojeghuo

Ποια τρόφιμα να αποφύγεις

Τα τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες καλό θα ήταν κατά τους επόμενους μήνες να τα αποφύγεις καθώς αυτά είναι δυσκολότερα στην πέψη. Γι’ αυτό τον λόγο, θα πρέπει να περιορίσεις και την κατανάλωση του κρέατος. Επίσης, το παγωτό παρόλο που φαίνεται να είναι η καλύτερη επιλογή, δυστυχώς δεν είναι. Ένα απ’ τα βασικά συστατικά του παγωτού είναι και η ζάχαρη, η οποία όπως σίγουρα γνωρίζεις μας αφυδατώνει, ενώ τα παγωτά σε αντίθεση με όσα πιστεύεις ανεβάζουν τη θερμοκρασία του σώματος.

Τι ροφήματα να επιλέξεις

Το νερό δεν χρειάζεται καν να το αναφέρουμε, ωστόσο καλό θα ήταν να μην το πίνεις κρύο. Το νερό σε θερμοκρασία δωματίου είναι ιδανικό. Οι ειδικοί ακόμη συνιστούν να πίνουμε ζεστό τσάι και καφέ -πάντα χωρίς καφεΐνη-, αλλά και να αποφεύγουμε τα ροφήματα με ζάχαρη, καθώς κι αυτά αφυδατώνουν τον οργανισμό μας, ακριβώς όπως το παγωτό. Θα πρέπει επίσης να καταναλώνεις περιορισμένες ποσότητες αλκοόλ, όπως ήδη έχεις φανταστεί.

Tags from the story

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *