ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΚΟΝΙΖΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ESCAPE ROOMS

ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΕΞΥΠΝΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΕΞΥΠΝΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ, ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΑΝΑΠΕ, ΞΑΝΑΠΕΣΕ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΕΝΑ ΜΑΛΛΟΝ ΠΑΛΙΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΑΠΟΛΥΤΑ ΝΕΑΣ ΚΟΠΗΣ, ΟΜΩΣ.ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΤΙΝΟΣ ΟΤΑΝ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΥΚΟΛΩΣ ΕΝΝΟΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΕΞ, ΤΟΤΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΝ ΕΙΤΕ ΣΕ ΑΘΛΗΜΑ ΕΙΤΕ ΣΕ VIDEO GAME. ESCAPE ROOMS ΗΡΘΑΝ ΝΑ ΘΥΜΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ, ΝΑ ΜΑΣ ΒΓΑΛΟΥΝ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΜΑΣ ΑΦΟΥ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ MIND GAME ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ, ΙΣΩΣ, ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ
ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΑ ΕΜΠΛΕΞΕΙ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΚΑΘΕ
ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗΣ… ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ.

Σύμφωνα με την ιστορικότητα του πράγματος, τα escape rooms έκαναν ντεμπούτο στην Ιαπωνία, μια άξια -για τους απανταχού ιστοριοδίφες του gaming- μητρόπολη στην παγκόσμια ανάγνωση δημιουργώντας στις αρχές του Millenium κάτι που θα θεωρείτο επαναστατικό, αλλά που κυρίως πέρα- σε στην επόμενη φάση την έννοια του παιχνιδιού, διότι σήκωσε πολλούς από
τον καναπέ τους και τους ανάγκασε να σκεφτούν. Αρκετοί ίσως διαβάσουν διαγώνια την κίνηση αυτή, αλλά σε μια σκακιέρα δισεκατομμυρίων δολα- ρίων, η δημιουργία των Escape Rooms ως concept δεν ήταν αυτογκόλ της γενέτειρας των video games, αλλά η βιωματική προέκτασή τους.
Τα πρώτα escape rooms στην Ιαπωνία, σχεδιάστηκαν από κοινού με τους πιο πετυχημένους εμπνευστές βιντεοπαιχνιδιών και αρχιτέκτονες και φυσικά σφραγίστηκαν με παχυλά συμβόλαια. Ξεκίνησαν να απευθύ- νονται σε VIP guest list και αρχικά η επιθυμία ήταν να δώσουν μια άλλη διάσταση στον τρόπο με τον οποίο εξελίσσει τη στρατηγική του παίζο- ντας, ένας δυνατός παίκτης σ’ ένα video game.
Όταν, όμως, έχεις να κάνεις με το ανθρώπινο μυαλό σ’ αυτή τη ζωή, πάντα υπάρχουν περιθώρια να εκπλαγεί κάποιος με τον πιο αναπάντεχο τρόπο. Οι εταιρίες, που ενεπλάκησαν στην βελτίωση και την εξέλιξη των mind games αυτών σ’ έναν κλειστό χώρο με δεδομένο χρόνο και προε- πιλεχθέν σενάριο, έβαλαν στο μενού και μια σειρά από επιστήμονες με ειδικότητα στη μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς, Νευροεπιστή- μονες, Ψυχιάτρους, Profilers, Αναλυτές και πάει λέγοντας και ευθαρσώς κατέληξαν σε μια σειρά από συμπεράσματα, που οδήγησαν σ’ ένα νέο τελείως διαφορετικό φάσμα, ίχνος του οποίου δεν είχαν καν φανταστεί.
Όπως ακροφάνηκε τότε και συνεχίζεται να αποδεικνύεται περίτρανα μέχρι και σήμερα, όταν ο ανθρώπινος εγκέφαλος, οραματίζεται ή σχεδι- άζει κάτι ενεργοποιεί το νευρικό σύστημα με τέτοιον τρόπο, όπου όλο το νευροδιαδίκτυο εμποτίζεται σε αυτήν την σκέψη και δίνει εντολές στο ανθρώπινο σώμα να κινηθεί αναλόγως. Μιας και οι αριθμοί έχουν πάντα το δικό τους ενδιαφέρον, ας αναφερθεί απλά πως κάθε σκέψη και σύνο- δο αυτής συναίσθημα, πυροδοτούν περίπου 3 δισεκατομμύρια νευρικές συνάψεις το δευτερόλεπτο. Bang!
Όταν οι παίκτες βρίσκονταν σ’ ένα δωμάτιο κλεισμένοι με συγκεκρι- μένη αποστολή τότε αμέσως έμπαιναν στο ρόλο που είχαν κληθεί να παίξουν και έδιναν όντως το απόλυτο δυναμικό τους για να λύσουν τα μυστήρια που έπρεπε να λύσουν.
Το ράσο κάνει ενίοτε και τον παππά…. Διότι αν κάποιος ήταν τρόφιμος ψυχιατρίου που έπρεπε να αποδράσει για να επιβιώσει ή πρέπει να λύ- σει ένα γρίφο αλλιώς εγκλωβίζεται, τότε ο εγκέφαλος αφομιώνει όλη την σχετική πληροφορία και την επεξεργάζεται ακριβώς σαν να ήταν στην πραγματικότητα σ’ αυτό το σημείο χωροχρονικά.

Ό ΕΓΚΕΦΑΛΌΣ ΑΝ ΚΑΙ ΠΌΛΥΜΗΧΑΝΌ ΕΡΓΑΛΕΙΌ ΑΠΕΙΡΏΝ ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΏΝ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΞΕΧΏΡΙΣΕΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΌ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ, ΠΌΛΛΏ ΔΕ ΜΑΛΛΌΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΔΙΑΝΘΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΌΠΤΙΚΑ, ΑΚΌΥΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΙΝΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΠΌΥ ΌΛΑ ΜΑΖΙ ΔΌΚΙΜΑΣΜΕΝΑ ΜΠΑΡΌΥΤΙΑΖΌΥΝ ΤΗΝ ΑΔΡΕΝΑΛΙΝΗ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΌΛΕΠΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΌΥΝ ΣΕ ΕΥΘΕΙΑ ΚΌΝΤΡΑ ΤΌΝ ΦΛΌΙΌ ΣΤΌΝ ΕΓΚΕΦΑΛΌ ΜΕ ΤΗ ΛΌΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΜΥΓΔΑΛΗ ΤΌΥ ΕΓΚΕΦΑΛΌΥ ΣΤΗΝ ΑΠΌΛΥΤΑ ΕΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ ΠΑΡΌΡΜΙΣΗ ΤΌΥ ΕΝΣΤΙΚΤΌΥ. ΦΑΣΗ «FIGHT OR FLY»…

Σ’ αυτό το πρωτόκολλο έχουν βασιστεί μια σειρά από ευνοϊκές ή και βα- σανιστικές ανακαλύψεις για τον χειρισμό του συλλογικού ασυνείδητου. Ο εγκέφαλος αν και πολυμήχανο εργαλείο απείρων δυνατοτήτων, δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσει μια κατάσταση πραγματική από μια κατάστα- ση φανταστική, πολλώ δε μάλλον κατασκευασμένη και διανθισμένη με οπτικά, ακουστικά και κιναισθητικά ερεθίσματα που όλα μαζί δοκι- μασμένα μπαρουτιάζουν την αδρεναλίνη σε δευτερόλεπτα και καλούν σε ευθεία κόντρα τον φλοιό στον εγκέφαλο με τη λογική σκέψη και την αμυγδαλή του εγκεφάλου στην απόλυτα ενεξέλεγκτη παρόρμιση του ενστίκτου. Φάση «fight or fly»…
Τα escape rooms έγιναν πολύ γρήγορα μία ανερχόμενη και απόλυτα αναζωογονητική τάση που πέρασε το φράγμα του παιχνιδιού και μπήκε στη σφαίρα του κοι- νωνικού φαινομένου και στις 5 ηπείρους, ανοί- γοντας όχι μόνο μια μεγάλη και παχυλή πίτα στην αγορά αλλά κυρίως πολιτογραφώντας εθνικές και δημογραφικές ιδιαιτερότητες, μέσα από το φίλτρο της θεματικής εντοπιότητας. Στη Ρωσία φτιάχτηκαν σενάρια και σκηνοθετήθη- καν escape room πλοκές βασισμένες στο πάλαι ποτέ Σοβιετική Ένωση ή σε πυρηνικό όλεθρο στην Αμερική συνυφάνθηκε μια ιστορία ανά- μεσα στην ελκυστική ταυτότητα του πράκτορα της CIA και της καταστολής της παγκόσμιας θρησκευτικά υποκινούμενης τρομοκρατίας, στο Βερολίνο έπαιζαν πολλά σενάρια που εί- χαν να κάνουν με την πρόσφατη ιστορία του τείχους, ή στο Βρετανικό τερέν φιγουράρισαν σενάρια για τη σωτηρία του Στέμματος και του συμβολισμού του. Το κοκτέιλ είναι απλό αλλά καθόλου απλοϊκό. Λίγο από θυμικό, λίγο από επικίνδυνο, πολύ από συνδυαστική σκέψη και μια καλή δόση από γρήγορα αντανακλαστικά.

Όπως, όμως, συμβαίνει σ’ όλα τα παιχνίδια, όταν κάτι το παίζεις στα δάκτυλα καιρό για να ανέβει ο συντελεστής δυσκολίας… Εκτός από το διανοητικό πεδίο και xτο σωματικό. Άτομα επιρρεπή σε κρίσεις πανικού, καρδιακά προβλήματα ή με μέτρια και κάτω φυσική κατάσταση μπήκαν αυτόματα στη λίστα απόρριψης λόγω τεχνικών και ποιοτικών προδιαγραφών. Νους υγιής εν σώματι υγιεί, στην μπουσταρισμένη version του. Στην Ελλάδα τα escape rooms δεν είναι καινούργια υπόθεση. Αυτό που είναι καινούργιο είναι η συνεχής αύξηση του ενδιαφέροντος και η παράλληλη εξέλιξη του δυναμικού των παικτών αλλά και των εταιριών πίσω από τη σχεδιάση και την οργάνωση τους.

Η εταιρία «The MindTrap» που είναι leader στο χώρο, έχει εξελίξει τα παιχνίδια σε μια συγκλονιστική εμπειρία, που συνεχίζεται ακόμη και όταν έχεις φύγει και πας σπίτι… ίσως και τις επόμενες μέρες.

Οι άνθρωποί της, γνωρίζοντας πολύ καλά τα στοιχεία που πλαισι- ώνουν αυτό που συνοψίζεται στον Έλληνα παίκτη, στόχευσαν πολύ πέρα από τη διασκέδαση και έβαλαν σκοπό να ξυπνήσουν το σπιρτό- ζικο και πολυμήχανο ομηρικό DNA στο σκέπτεσθαί του, πιστεύοντας πως ένας δυνατός και καλά προπονημένος νους τα καταφέρνει πολύ καλύτερα και στα παιχνίδια των escape rooms αλλά κυρίως στα πιο δύσκολα παιχνίδια της ζωής, με αποτελεσματικότητα και ευελιξία. Τα σενάρια σχεδιάστηκαν όχι τόσο θεματικά, δηλαδή δεν υπάρχει δωμά- τιο που σε 60 λεπτά να σε βγάζει από το μνημόνιο, αλλά βάσει δεξιό- τητων… ούτως ώστε να προαπαιτούν έναν τελείως νέο και εγκεφαλικά άγρυπνο τρόπο σκέψης.
Αν υπάρχει κάτι που ακονίζει το μυαλό στις μέρες μας, είναι τα escape rooms και η λογική επεξεργασία των δεδομένων έως την πολυπόθητη λύση του μυστηρίου. Αν θέλετε να γίνετε Sherlock to unlock your mind για λίγο με αποτελέσματα που διανοητικά διαρκούν για πολύ αρχίστε να κάνετε download εικόνες καθώς διαβάζετε τις επόμενες αράδες…

Φανταστείτε, λοιπόν, ότι βρίσκεστε κλει- δωμένοι σε ένα σκοτεινό, μυστήριο χώρο. Γύρω σας διάσπαρτα στοιχεία, μυστηριώδη αντικείμενα και κατασκευές. Ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά. Μπορείτε να συνεργαστείτε όλοι μαζί και να λύσετε το μυστήριο, ή να μάθε- τε με τον χειρότερο τρόπο –στο πλαίσιο του παιχνιδιού πάντα- τι συμβαίνει όταν αγνοείς προκλητικά το team spirit…
Θα χρειαστεί να επιστρατεύσετε ό,τι ξέ- ρετε και μπορείτε να κάνετε -από την πρώτη βρεφική σας εγγραφή έως και την ώρα εκείνη – τραβώντας μια γερή γροθιά στο υποσυνείδητο σας, που γράφει πληροφορίες ανελέητα από τα γεννοφάσκια σας μέχρι την τελευταία σειρά μυστηρίου που είδατε στο Netflix. Το στοίχημα αυτονόητα είναι να καταφέρετε να αποδράσετε. Εύκολο να το λες.
Η The MindTrap ξέρει πως από την ποσότητα και την ποιότητα σαρώνεις σε αποτελέσματα. Δύσκολο για κείνους θα πει: απαιτητικά γοητευ- τικό, διανοητικά σκανδαλώδες, αδρεναλιχούχα διαδραστικό. Σας έχουν. Στο σύνολο 10 venues με 54 διαφορετικά θεματικά δωμάτια απόδρα- σης, αν δε σε κόψει κρύος ιδρώτας σίγουρα χτίζεις μια σειρά από χιλιάδες νέους νευρώνες στον προπονούμενο εγκέφαλο σου, απλά γιατί το μυστήριο δεν είναι σε μια οθόνη μπροστά από τον καναπέ γεμάτο ποπ κορν, αλλά σε ένα κινού- μενο πάτωμα στην κυριολεξία κάτω από τα τρεμάμενα πόδια σου. Horror junkie, adrenaline addict, mystery lover, riddle mastermind, είναι μερικοί από τους τίτλους δεξιοτήτων, που φιγουράρουν σε forum επαϊόντων για το πως απαρτίζονται οι δυνατές ομάδες μέσα από χαρακτηριστικά των υπο- σχόμενων παικτών.
Έχουμε και λέμε από τόπους εγκλημάτων έως παραμυθένιες χώρες, και από άγριες ζούγκλες έως στοιχειωμένες πόλεις, οι κόσμοι του The MindTrap κρύβουν ανεξιχνίαστα μυστήρια, πνευματικές και σωματικές προκλήσεις καθώς και καθηλωτικά Performances από ηθοποιούς που βρί- σκονται στα δωμάτια! Γιατί όπως και να το κάνεις η μυθοπλασία με τη φα- ντασία είναι συγγενείς πρώτου βαθμού. Τι πιο πειστικό από έναν έμπειρο ηθοποιό, που παθαίνει ασφυξία και μελανιάζει με τη βοήθεια των εφφέ αν εσύ κι η ομάδα σου δε λύσετε το μυστήριο κι εκείνος είναι το πρώτο θύμα ενός θανατηφόρου ιού από έναν βιολογικό πόλεμο, που μόλις ξέσπασε.

ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΕΤΕ Ό,ΤΙ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΜΠΌΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΡΑΒΏΝΤΑΣ ΜΙΑ ΓΕΡΗ ΓΡΌΘΙΑ ΣΤΌ ΥΠΌΣΥΝΕΙΔΗΤΌ ΣΑΣ, ΠΌΥ ΓΡΑΦΕΙ ΠΛΗΡΌΦΌΡΙΕΣ ΑΝΕΛΕΗΤΑ ΑΠΌ ΤΑ ΓΕΝΝΌΦΑΣΚΙΑ ΣΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΕΙΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΌΥ ΠΌΥ ΕΙΔΑΤΕ ΣΤΌ NETFLIX.

Εδώ οι ειδικοί έχουν φροντίσει για τα πάντα αλλά υπάρχουν μερικά πράγματα που θα χρειαστεί να κάνετε κι εσείς…
Φτιάξτε τη dream team. Καλό είναι να επικρατεί –όπως λένε κι οι νευρο- επιστήμονες- ο Νόμος της αναγκαίας ποικιλομορφίας. Όσο πιο μεγάλη η εξειδίκευση στις δεξιότητες και στα ταλέντα από τα μέλη της ομάδας τόσο πιο πολύ η ομάδα τείνει να ελέγχει το σύστημα, που δομεί το σενά- ριο στο δωμάτιο απόδρασης.
Ο παίκτης bonus είναι ο φόβος ο ίδιος. Άριστα διαβάσατε… Ο φόβος εί- ναι αρχετυπικό κι εξόχως ευγενές συναίσθημα ταγμένο στην ανθρώπινη επιβιώση. Ξεπερνώντας τις μπούρδες γκουρού της δεκάρας για το πως να νικήσετε το φόβο σας, ανταποκριθείτε στο κάλεσμα της Νευροεπι- στήμης κι ακούστε τι λέει ο φόβος σας. Αποκαλύπτει τις ελλείψεις στο σύστημα σας και δίνει ένα παντοδύναμο μήνυμα που συνήθως αν λάβετε με προσοχή έχει κάνει το θαύμα στον εγκέφαλο σας και έχει σετάρει την εστίαση από το πρόβλημα σε εστίαση στη λύση.
Ο φόβος είναι φίλος μας, αλλά κάπως ελίτ στη συμπεριφορά του, θέλει σεβασμό όχι νταηλίκια. Χρησιμοποιείστε το προσωπικό, εκτός από σα- φείς οδηγίες και αρωγή βοήθειας είναι μια ανεκτίμητη πηγή πληροφο- ριών, αν είστε αρκετά παρατηρητικοί με τη μη λεκτική επικοινωνία τους, τις μικροεκφράσεις, τη γλώσσα του σώματος και την ενστικτώδη κίνησή τους, έχετε σκονάκι. Αν θέλετε να γίνεται Sherlock ή Mentalist περιωπής ξεκινήστε την ανάγνωση από το εξώφυλλο…
Αν ο χρόνος είναι χρήμα γενικά, ειδικά είναι πολλά παραπάνω…
Χρησιμοποιείστε το χρόνο με σύνεση. Με καταλληλότητα. Εδώ εμπί- πτουν τα leader skills εκείνου, που έχετε ορίσει ως αρχηγό της ομάδας. Πρέπει κάποιος να κρατάει τα βερεσέδια, πού δαπανάται χρόνος παρα- πάνω, ποιος είναι πιο ικανός για ένα μυστήριο και ποιος για κάποιο άλλο.
Επικοινωνήστε αποτελεσματικά. Ναι, σαφώς αν η ανθρωπότητα είχε λύσει την επικοινωνία ως πόνημα, τα διαζύγια θα ήταν ελάχιστα και οι φυλακές άδειες… Παρόλα ταύτα δείτε το κι αυτό σαν ένα επιμέρους Mind Game… Μια μικρή αλλαγή σ’ αυτό που λέμε αλλάζει όλον τον κόσμο, πολλώ δε μάλλον τον μικρόκοσμο ενός escape room.
Διασκεδάστε! Αυτό όλο γίνεται προς τέρψιν και χαρά… Είναι, ίσως, ο πιο απαράβατος κανόνας του παιχνιδιού.
Όσο τα στατιστικά πάνε αυξητικά, άλλωστε, θα παραμένει εξόχως ελκυστικό το ερώτημα του τι ιδιαίτερο έχει αυτός ο συμπεριφορικός αλ- γόρυθμος του εγκλεισμού σ’ ένα δωμάτιο ως μέγας απελευθερωτικός παράγοντας και καταλύτης ευεξίας…

Tags from the story

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *