Οι λέξεις «Sport» και «Range Rover» ήταν ασυνήθιστοι σύντροφοι για σχεδόν δύο δεκαετίες. Καθισμένος ψηλά και ζυγίζοντας σχεδόν δυόμισι τόνους, η αθλητική του ικανότητα μπορεί να μην είναι το πρώτο πράγμα που θα μπορούσε να φωνάξει ένας απλός παρατηρητής για να περιγράψει το νέο Range Rover Sport, αλλά 18 χρόνια μετά το ντεμπούτο του μοντέλου και έφτασε το πιο πρόσφατο Sport για να μας αποδείξει ότι όλοι κάνουμε λάθος.
Προερχόμενο από το ριζοσπαστικό concept Range Stormer που έκανε το ντεμπούτο του το 2004, το Sport σηματοδότησε το σημείο στο οποίο η γκάμα μοντέλων Range Rover επεκτάθηκε πέρα από την αρχική — μια τάση που τελικά θα έδινε τη θέση του στο Evoque το 2008 και στο Velar το 2017. Οι καλοντυμένοι καθαρολόγοι του Range Rover το πανηγύρισαν πριν καν μπουν πίσω από το τιμόνι, το Sport θα αποδεικνυόταν επιτυχία και μια πολύ επιθυμητή εναλλακτική λύση στο «γεμάτο» Range Rover.
«Το τελευταίο μας Range Rover Sport αγκαλιάζει πλήρως τη μοντερνιστική μας προσέγγιση στο σχεδιασμό οχημάτων», λέει ο Chief Creative Officer της Jaguar Land Rover, καθηγητής Gerry McGovern OBE. Συνεχίζοντας τη φιλοσοφία του «μειωτικού» σχεδιασμού, ο μακροχρόνιος επικεφαλής σχεδιασμού της Land Rover μετά βίας πρόλαβε να βγάλει το μπαλάκι του από το σκίτσο μεταξύ της κυκλοφορίας του νέου Range Rover και της επόμενης γενιάς Sport.
Με πρωταθλητισμό την ίδια στάση squat και καθαρό, γεμάτη αυτοπεποίθηση στυλ με το πιο εντυπωσιακό αδερφάκι του, το Sport είναι μια πιο δυναμική προσέγγιση του McGovern και της σχεδιαστικής κατεύθυνσης της ομάδας του.
Από την πλαϊνή σιλουέτα, μπορεί να πιεστείτε να το ξεχωρίσετε από το υπάρχον Sport, αλλά είναι το ανανεωμένο εμπρός και πίσω μέρος που ξεχωρίζει την τελευταία γενιά από τους προκατόχους της. Λεπτά, «σαν stealth» φώτα LED τοποθετούνται μεταξύ του καπό του Sport στο μπροστινό μέρος και της νέας, ομαλής πίσω πόρτας στο πίσω μέρος. Αυτό, σε συνδυασμό με τον περίπλοκο μπροστινό προφυλακτήρα και την πιο φαρδιά στάση, δημιουργούν μια απειλητική εμφάνιση, ενώ διασφαλίζουν ότι ταιριάζει με το νέο, μεγαλύτερο αδερφάκι του.
Στο εσωτερικό, είναι μια περίπτωση εξορθολογισμού, βελτίωσης και προσθήκης τεχνολογίας, καθώς το Sport διαθέτει τώρα την ίδια κεντρική οθόνη αφής Pivi Pro 13 ιντσών που βρίσκεται στο Range Rover, η οποία είναι περήφανη για ένα κομψό, χωρίς φασαρία ταμπλό. Όπως υποδηλώνει το όνομα, τα πάντα σχετικά με το Sport έχουν σχεδιαστεί για να υποδηλώνουν τις επιδόσεις και τις δυναμικές ιδιότητες του αυτοκινήτου, οπότε περιμένετε η οδηγική εμπειρία και η νέα θέση οδήγησης «Command» να το επαναλαμβάνουν όταν βγει στο δρόμο αργότερα φέτος.
Σε αυτήν ακριβώς τη νότα, το κομμάτι για πάρτι του Sport –φυσικά– ήταν πάντα το στυλ οδήγησής του, το οποίο πρόσθετε μια πινελιά μπαχαρικού στην πολυπατημένη φόρμουλα SUV. Με το κορυφαίο μοντέλο της σειράς εξοπλισμένο με κινητήρα V8 διπλού στροβιλοσυμπιεστή που προέρχεται από τη BMW, περιμένετε το Sport να ανταποκρίνεται στο όνομά του, με 525 ίππους και 0-62 μίλια/ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα.
Η ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική κάτω από το δέρμα και το σύστημα πλαισίου υψηλής τεχνολογίας, που συνδυάζει ηλεκτρικό έλεγχο κύλισης (48 volt), ανάρτηση αέρα, σύστημα διεύθυνσης πίσω τροχού, ηλεκτρικό ενεργό διαφορικό και torque vectoring για να γίνει το πιο άκαμπτο αμάξωμα της Land Rover ποτέ.
«ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΣΥΝΑΡΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΓΚΑΡΙΣΤΙΚΟ RANGE ROVER SPORT ΠΟΤΕ…»
«Όλα αυτά συνδυάζονται για να προσφέρουν τα υψηλότερα επίπεδα δυναμισμού που έχουμε δει ποτέ στο Range Rover Sport», λέει ο Nick Collins, Εκτελεστικός Διευθυντής για Προγράμματα Οχημάτων της Jaguar Land Rover. «Το αποτέλεσμα είναι το πιο συναρπαστικό και συναρπαστικό Range Rover Sport που έγινε ποτέ».
Για όσους αναζητούν κάτι λίγο πιο σκυλί και φιλικό προς τα παιδιά, το Sport μπορεί να επιλεγεί με εξακύλινδρους βενζινοκινητήρες, δύο εξακύλινδρους ντίζελ και ένα ζευγάρι υβριδικών plug-in (434 ή 503 ίππων), που υπόσχονται να κάνουν 54 πραγματικές -Παγκόσμια μίλια με καθαρό ηλεκτρικό. Προσθέτοντας σε αυτό, σαν το ολοκαίνουργιο αδερφάκι του, το Sport θα προσφερθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το 2024, οπότε περιμένετε λίγο ακόμα για όσους αναζητούν μια εναλλακτική λύση στο Tesla Model Y.
Με τα βιβλία παραγγελιών τώρα ανοιχτά, το μόνο που μένει να συζητήσουμε είναι η τιμή, η οποία ξεκινά από ένα άγγιγμα κάτω από 80.000 £. Απότομη, ακούω να λέτε; Ισως. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι το νέο Range Rover ξεκινάει με τιμή κάτω από 100.000 £, το Sport θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια πιο δικαιολογημένη αγορά – αρκεί να παρεκκλίνετε την εκτενή λίστα επιλογών, δηλαδή. Όπως και οι προκάτοχοί του, το Sport θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Solihull της Jaguar Land Rover, φέρνοντας για άλλη μια φορά τη σημαία της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Με τη σκόνη να κατακλύζεται από τη φρενίτιδα που ακολούθησε το λανσάρισμα του νέου Range Rover πριν από λίγους μήνες, οι θαυμαστές του Range Rover θα έχουν κακή επιλογή όταν πρόκειται να επιλέξουν την επόμενη βόλτα τους. Ωστόσο, με πολλά υποσχόμενα στοιχεία απόδοσης από το Sport, μπορεί να θέλετε να συμβουλευτείτε τον σκύλο πριν κάνετε την αγορά.