Είναι η νέα Porsche 911 GT3 RS το πιο extreme αυτοκίνητο στην ιστορία;

Με τελική ταχύτητα 184 μίλια/ώρα, αν πούμε ότι η τελευταία 911 GT3 RS της Porsche θα μπορούσε να είναι πιο γρήγορη, θα χάναμε εντελώς το νόημα – υπάρχουν πολλά περισσότερα στα οποία πρέπει να εστιάσουμε και να θαυμάσουμε στο υπερπολυτελές αυτοκίνητο.

Η Porsche 911 Carrera RS έκλεισε τα 50 φέτος, που σηματοδοτούν τα πάντα για τους πιστούς στον κόσμο των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.  Εκατομμύρια αγωνιστικά μίλια αργότερα, είναι δίκαιο να πούμε ότι αυτό που δεν γνωρίζουν αυτοί οι τύποι για το να πηγαίνουν γρήγορα δεν αξίζει κατηγορηματικά να το γνωρίζουμε.

Αυτή δεν είναι μόνο η πιο ακραία Porsche 911 που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Ναι, είναι νόμιμο να κυκλοφορεί στο δρόμο και φοράει κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας, μια κατάσταση που ο πρώην οδηγός της Formula 1 και πρωταθλητής αγώνων αντοχής της Porsche, Mark Webber, περιγράφει ως «θαύμα».

Το GT3 RS πιάνει  0-62 μίλια/ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 184 μίλια/ώρα – αλλά αν κοιτάτε αυτούς τους αριθμούς ή ίσως αναρωτιέστε γιατί το RS των 518 ίππων έχει μόλις 15 ίππους περισσότερους από το κανονικό GT3. Η Porsche θα μπορούσε εύκολα να έχει αποσπάσει περισσότερη ισχύ από αυτήν, αλλά η εστίαση εδώ είναι στην αεροδυναμική και το πλαίσιο, πιο δύσκολες και επιστημονικές γραμμές έρευνας, αλλά επίσης, όπως θα δούμε, ακόμη πιο συναρπαστικό.

Πρόκειται για καθαρά αγωνιστικά αυτοκίνητα, που προέρχονται από τον ανταγωνισμό GT αλλά και από τη F1. Το GT3 RS παράγει 860 κιλά κάθετης δύναμης στα 177 μίλια/ώρα και 406 κιλά στα 124 μίλια/ώρα, διπλάσια από αυτά που είχε ο προκάτοχός του. Υπάρχουν ενεργά πτερύγια στο μπροστινό μέρος και αυτή η τεράστια πίσω πτέρυγα «λαιμού κύκνου» περιλαμβάνει DRS – ένα σύστημα μείωσης της οπισθέλκουσας, όπως στους αγώνες F1 – έτσι ώστε το επίπεδο της κάθετης δύναμης να μπορεί να μειωθεί στα 306 κιλά στα 177 μίλια/ώρα σε κλάσμα του δευτερολέπτου. Με άλλα λόγια, υπάρχει τεράστιο κράτημα όταν το χρειάζεστε ή η δυνατότητα να μειώσετε την αεροδυναμική αντίσταση όταν δεν το χρειάζεστε.

Το GT3 RS διαθέτει επίσης ένα μπροστινό ψυγείο αντί των συνηθισμένων τριών για να δημιουργήσει χώρο για τα πτερύγια κάτω από το αμάξωμα για να ωθήσουν τον αέρα ώστε να διατηρηθεί ένας διαχωρισμός αεροπλάνου 30/70 εμπρός-πίσω. Υπάρχουν πτερύγια στο καπό για την εκκένωση του ζεστού αέρα και περισσότερα στην οροφή για να σταματήσει να παρεμβαίνει στον ψυχρότερο αέρα που προτιμά ο κινητήρας (που μπορεί να στερήσει 10 ή 15 ίππους, λέει η Porsche).

Υπάρχουν άλλοι αεραγωγοί για την εξαγωγή του τυρβώδους αέρα γύρω από τους τροχούς και τη μείωση της ανύψωσης. Επίσης, σημειώστε ότι το πίσω φτερό, η οροφή, οι πόρτες, το καπό και το μπροστινό φτερό είναι όλα κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.

Ο κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός flat-six 4,0 λίτρων που μπορεί να στροφάρει στις 9.000 rpm και αποδίδει 518 ίππους. Είναι τόσο χαρισματικό όσο ποτέ, αξιοποιημένο σε αυτό το οικείο κιβώτιο ταχυτήτων PDK που αλλάζει γρήγορα. Ναι, υπάρχουν αυτοκίνητα εκεί έξω με πολύ περισσότερη ισχύ από αυτή, και η επόμενη γενιά 911 θα έχει υβριδική ηλεκτρική υποβοήθηση και αναμφίβολα θα είναι καταπληκτική, όπως είναι και η αμιγώς ηλεκτρική Porsche Taycan… Αλλά με βάρος 1.450 κιλά, η ισχύς της RS -Η αναλογία βάρους είναι αρκετά καλή, και όσο καταπληκτικός κι αν είναι αυτός ο κινητήρας, είναι απλώς η υποστήριξη εδώ στο πλαίσιο και την αεροδυναμική μαγεία.

Είναι τέτοια η υπέρτατη ισορροπία του αυτοκινήτου, μπροστά-πίσω, που όσο πιο γρήγορα πας, τόσο καλύτερο γίνεται, αλλά πρέπει να το πιστέψεις αυτό και να διατηρήσεις την πίεση. Ο τρόπος με τον οποίο το GT3 RS αλλάζει κατεύθυνση, η ακρίβεια των κινήσεών του και η λεπτομέρεια που παρέχει καθώς το κάνει, είναι απλά απίστευτος.

Με εξάσκηση και εξοικείωση, θα φτάσετε σε ένα σημείο στο οποίο θα πιστεύετε ότι είναι αδύνατο να προχωρήσετε πιο γρήγορα. Σαν να κοροϊδεύεις τη φυσική. Αυτή είναι μια καλή στιγμή για να σκαρφαλώσετε δίπλα στο Bergmeister και να καταστρέψετε όλες τις παραμέτρους σας: όπως συμβαίνει με όλους τους κορυφαίους οδηγούς, το άγγιγμα του στο φρενάρισμα είναι υπερφυσικά καλό, η ταχύτητα που μπορεί να ξεβγάλει από το αυτοκίνητο συναρπαστική. Είναι μια καταστροφική, συγκλονιστική επίδειξη.

Η 911 GT3 RS κοστίζει 178.500 £ στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά θα θέλετε τα προαιρετικά κεραμικά φρένα από άνθρακα (6498 £) και το πακέτο Weissach προσθέτει περισσότερα ανθρακονήματα και ένα roll cage – και κοστίζει επιπλέον 25.739 £. Εκτός από το ότι η λατρεία της RS σημαίνει ότι οι αντιπρόσωποι της Porsche σε όλο τον κόσμο είναι υπερβολικά υπερσυνδρομητές και αν το όνομά σου δεν είναι ήδη δημοσιευμένο, δεν μπορείς να μπεις μέσα. Απολαύστε λοιπόν από μακριά και υποκλιθείτε μπροστά σε μια από τις μεγαλύτερες και πιο απαιτητικές Porsche που έγινε ποτέ.

0 replies on “Είναι η νέα Porsche 911 GT3 RS το πιο extreme αυτοκίνητο στην ιστορία;”