Aston Martin DB 11: My name is Martin…Aston Martin DB11
Μεγαλώνοντας στα 60s ή στα 70’s, οι ταινίες του James Bond με πρωταγωνιστή τον Sean Connery ήταν το ιδανικότερο lift για την αδρεναλίνη, ειδικά για ένα παιδί που αναζητούσε τις συγκινήσεις μιας ταινίας δράσης με ισχυρές δόσεις κομψότητας και βρετανικού στυλ. Ήταν ένα ισχυρό τονωτικό για την αγορίστικη αυτοπεποίθηση, έστω και για λίγο, όταν κλείναμε τα μάτια και χωνόμασταν, νοερά, στην αγκαλιά του δερμάτινου καθίσματος μιας Aston Martin. Κι ήταν αυτός ακριβώς ο συνδυασμός του φλεγματικού Βρετανού πράκτορα που έμοιαζε να περιφρονεί τον κίνδυνο, βρίσκοντας πάντα τον χρόνο να πίνει μια γουλιά Martini, “shaken not stirred” και να φλερτάρει χωρίς έλεος, λίγο πριν έρθει αντιμέτωπος με τους κακούς με το αυτοκίνητο που ταίριαζε γάντι σ’ αυτή την τόσο ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία του, που έκαναν τον James Bond αυτό που είναι. Όλα όσα έκαναν τον ήρωα του Ίαν Φλέμινγκ εντελώς αλλιώτικο από κάποιους “πρακτορίσκους” του Αμερικάνικου σινεμά, που έκαναν πολύ σαματά για το τίποτα και, μάλιστα, χωρίς καθόλου φινέτσα. Η Aston Martin ήταν πάντα (ή σχεδόν πάντα) εκεί, καταφέρνοντας, πολλές φορές, να κλέβει την παράσταση ακόμη και απ’ αυτόν τον ίδιο τον 007, σε κάθε περίπτωση πάντως, να αποπνέει αυτόν τον τόσο μοναδικό συνδυασμό δυναμισμού και κομψότητας που γινόταν ένα με τον αγαπημένο κινηματογραφικό ήρωα.
Όταν είδαμε, στην τελευταία ταινία του James Bond, την DB10 αισθανθήκαμε και πάλι αυτή τη γνώριμη ανατριχίλα. Η Aston Martin ήταν ξανά σε πρώτο πλάνο, άγρια και γοητευτική, κλασάτη και ακαταμάχητη, έστω κι αν ο “brutal James Bond by Daniel Craig” δεν είχε κανένα πρόβλημα να την “πνίξει” στα νερά του Τάμεση, σε ένα ακόμη μοναδικό κινηματογραφικό “car chase”.
Η νέα, DB11, μοιάζει πολύ στο super αυτοκίνητο που είδαμε στο Spectre. Σχεδιαστικά πρέπει να προσέξεις πολύ για να ξεχωρίσεις τις μικρές διαφορές. Οι σχεδιαστές του γνωρίζουν ότι υπάρχουν δύο μικρές παρεμβάσεις σε σχέση με την αεροδυναμική του, που έχουν μεταφερθεί από τη Vulcan και είναι ένα στοιχείο που την κάνει να πατά ακόμη πιο γερά στη γη για να πραγματοποιεί με μεγαλύτερη σιγουριά τις υπέροχες χαμηλές της πτήσεις. Το Curlicue, ένας αεραγωγός στο εσωτερικό των μπροστινών θόλων που στέλνει τον αέρα στο πλάι του, και το AeroBlade που βελτιώνει την ευστάθεια στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η Aston Martin DB11 είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από την DB9, αναδεικνύοντας σχεδιαστικά τον sportive χαρακτήρα της, χωρίς να χάνει την κλασική, διαχρονική γραμμή της, με τις απερίγραπτες καμπύλες της. Το χεράκι του σε μια σειρά από μικρά αλλά πολύ ουσιώδη σε σχέση με το σασί, την ανάρτηση, τα ηλεκτρονικά συστήματα και το σύστημα διεύθυνσης έχει βάλει ο Matt Becker, το πρώην στέλεχος της Lotus, ο οποίος, από τον Δεκέμβρη του 2014 έχει αναλάβει αρχιμηχανικός της Aston Martin, στην προσπάθεια που κάνει η βρετανική φίρμα να μεταφέρει αυτή την εικόνα δυναμισμού και σταθερότητας και στην πραγματική αίσθηση οδήγησης στην άσφαλτο.
Φυσικά, η μαγεία ξεκινά με την πρώτη ματιά και συνεχίζεται με τον ήχο της εκκίνησης. Οι αναγνώστες του MensArena στη διαδικτυακή του μορφή, θα έχετε τη δυνατότητα να ακούσετε τις δυο versions του εκπληκτικού ήχου του twin-turbo V12 κινητήρα, που έχει χωρητικότητα 5.204 κ.εκ., αποδίδει 608 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. Όλα αυτά μεταφράζονται σε μια απίστευτη επιτάχυνση 0-100 σε 3,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 322 χιλιόμετρα την ώρα.
Aston Martin DB11
Η Aston Martin DB11 έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην έκθεση της Γενεύης, αλλά συνέχισε να εξελίσσεται, πριν τη δούμε να κάνει το εν κινήσει ντεμπούτο της σε ένα video, που έδωσε στη δημοσιότητα η βρετανική εταιρεία στις αρχές του Μαρτίου, και σε ένα, ακόμη πιο εντυπωσιακό, ενός ξεχωριστού, εικαστικά, μοντέλουστις χειμερινές δοκιμές στη Σουηδία, πάνω
στον πάγο. Αν αγωνιάτε για να κάνετε δική σας την DB11, για την ώρα, οι περίπου 1500 που την έχουν παραγγείλει, θα πρέπει να πληρώσουν περίπου 210 χιλιάδες ευρώ και, όπως όλα δείχνουν, η νέα Aston Martin, θα γίνει το best seller μοντέλο της φίρμας, ξεπερνώντας και τις 12.500 πωλήσεις της DB9.
www.ASTONMARTIN.com