Εδώ είναι. Το πιο αμφιλεγόμενο αυτοκίνητο του 2022. Μετά από 75 ένδοξα χρόνια, η Ferrari -η μάρκα που μας έδωσε το 250 GTO, Daytona, F40 και 458 Speciale – έχει χτίσει ένα SUV. Ωστόσο, το πρώτο άλογο με τέσσερις πόρτες περιγράφεται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrari Benedetto Vigna ως “ένα αυτοκίνητο σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο”. Αλλά είναι καλό; Ταξιδέψαμε στο σπίτι της Ferrari στο Maranello της Ιταλίας για να δούμε τη νέα purosangue και να μάθουμε.
Η Ferrari επιμένει ότι η Purosangue στην πραγματικότητα δεν είναι SUV. Αντ ‘αυτού, ο προϊστάμενος μάρκετινγκ Enrico Galliera το αποκαλεί “ένα σπορ αυτοκίνητο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικές συνθήκες”. Το όνομα “Purosangue” (“Thoroughbred” στα αγγλικά) ήταν “ένα είδος φάρου που μας καθοδηγούσε μέσα από την ανάπτυξή του”, λέει. “Δεν υπήρξε συμβιβασμός στο σχεδιασμό ή τη μηχανική.”
Όποια και αν είναι η σημασιολογία, η απόφαση της Ferrari να ξεκινήσει την purosangue με ένα φυσικά αναρροφημένο 6,5 λίτρων V-12 φαίνεται να επιβεβαιώνει την έλλειψη συμβιβασμού. Ο ολοκαίνουργιος κινητήρας εξυπηρετεί 725 hp και ροπή ροπής 528 ft και είναι τοποθετημένο κάτω από το διάφραγμα για σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 49 % μπροστά και 51 % στο πίσω μέρος. Και σε αντίθεση με το Peaky V-12 στο 812 Superfast, το 80 % αυτού του μυός φτάνει σε μια εύκολη 2.100 σ.α.λ.
Οι ζάντες αλουμινίου της Purosangue είναι οι μεγαλύτεροι που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε μια Ferrari παραγωγής, μετρώντας 22 ίντσες στο μπροστινό μέρος και 23 ίντσες στο πίσω μέρος. Η πρόσβαση στην καμπίνα είναι μέσω αυτού που η Ferrari ονομάζει “καλωσορίσατε πόρτες”, το πίσω ζεύγος εξαρτάται στο πίσω κολόνα; “Χρειαζόμασταν να το διατηρήσουμε για ακαμψία του σώματος”, λέει ο Manzoni.
Στο εσωτερικό του, το Ferrari διαθέτει τέσσερα ατομικά ρυθμιζόμενα καθίσματα (δεν υπάρχει επιλογή πέντε θέσεων) και ο κορμός του διατηρεί ένα χρήσιμο 16,7 κυβικά πόδια αποσκευών. Υπάρχει αρκετός χώρος για τους ενήλικες στο πίσω μέρος και η ποιότητα των υλικών είναι ο πρώτος ρυθμός. Το αυτοκίνητο που δείξαμε είχε καινοτόμο επένδυση από ίνες άνθρακα με κλώνοι χαλκού, καθώς και ένα σκληρό (και αλεξίσφαιρο) κάλυμμα δαπέδου που κατασκευάστηκε από το βαλλιστικό ύφασμα που χρησιμοποιείται για στρατιωτικές στολές. Πολύ λίγοι εσωτερικοί χώροι συνδυάζουν τη μόδα και τη λειτουργία τόσο αποτελεσματικά.
Ο πίνακας ελέγχου του Purosangue δημιουργεί φαινομενικά δύο μεμονωμένα πιλοτήρια, με αρκετές οθόνες αφής και έναν αναδυόμενο περιστροφικό ελεγκτή για την ρύθμιση της θερμοκρασίας της καμπίνας. Ο επιλογέας γραναζιών υπενθυμίζει το κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων της Ferrari και συμπληρώνεται από μακρά κουπιά πίσω από το τιμόνι. Υπάρχει Apple CarPlay και Android Auto Connectivity, η φόρτιση ασύρματου τηλεφώνου και ένα ισχυρό ηχητικό σύστημα Burmester. Επίσης στο σκάφος βρίσκονται κάδοι αποθήκευσης και όλα τα άλλα βασικά στοιχεία (ναι, ακόμη και κατόχους) για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, αν και πολύ γρήγορο.
Όσον αφορά την εφοδιαστική, τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στους ευρωπαίους πελάτες το τρίτο τρίμηνο του 2023, με τις αμερικανικές παραδόσεις που οφείλονται αργότερα στην κορυφή.
Η τιμή στην Ιταλία είναι € 390.000 (περίπου 394.000 δολάρια), σε σύγκριση με την τιμή εκκίνησης περίπου 225.000 δολαρίων για το Urus της Lamborghini, αλλά μην περιμένετε ότι οι πωλήσεις. Η Ferrari περιορίζει την παραγωγή purosangue στο 20 % του συνολικού όγκου του, οπότε το αυτοκίνητο θα παραμείνει αποκλειστικό. Εάν δεν είστε ήδη ένας από τους πιστούς πελάτες της εταιρείας που έχουν προτεραιότητα κατά την παραγγελία, μπορείτε να περιμένετε μια μακρά αναμονή.