Για πολλά ζευγάρια, η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι η ώρα της κρίσης. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ερωτικές σχέσεις είναι πιο πιθανό να τελειώσουν στις 14 Φεβρουαρίου ή κοντά σε εκείνη τη μέρα σε σύγκριση με σχεδόν οποιαδήποτε άλλη στιγμή του έτους. Αυτός μπορεί να είναι ο λόγος για τον οποίο σχεδόν 1 δισεκατομμύριο λίρες Αγγλίας αναμένεται να δαπανηθούν στο Ηνωμένο Βασίλειο τις επόμενες ημέρες για το έθιμο που περιλαμβάνει κάρτες, σοκολάτες και κοσμήματα.
Πολλά από αυτά τα αντικείμενα θα αγοραστούν ως γνήσιες χειρονομίες αγάπης ή, για τους πιο οικονομικούς, ως απόδειξη ότι επενδύουν στη σχέση. Αλλά το γεγονός ότι η ημερομηνία έχει εμπορευματοποιηθεί τόσο πολύ μπορεί επίσης να δημιουργήσει μια αποστροφή. Γιατί ενώ κάποιοι τη θεωρούν μια αγαπημένη ημέρα ρομαντικής ευδαιμονίας, σε άλλους η 14η Φεβρουαρίου εμπνέει αισθήματα απέχθειας.
Και αν επιλέξετε να συμμετάσχετε στον ετήσιο εορτασμό, η επιλογή του κατάλληλου δώρου για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Τι σημαίνει ένα κουτί σοκολατάκια; Πόσα τριαντάφυλλα χρειάζονται για να αντανακλούν πραγματικά το κατάλληλο επίπεδο αφοσίωσης;
Αντί να αισθάνονται ότι θέλουν να αγοράσουν κάτι υπέροχο για το πρόσωπο που αγαπούν, οι άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται υποχρεωμένοι απλώς να ξοδέψουν, τόσο μεγάλο είναι το βάρος της παράδοσης και των προσδοκιών.
Για πολλούς, ιδίως για τους άνδρες, σύμφωνα με έρευνες, ένας μεταγενέστερος μηχανισμός αντιμετώπισης είναι ένα στυλ αγορών που έχει χαρακτηριστεί ως «αρπάξτε και φύγετε». Αυτό είναι όταν ένα άτομο μπαίνει σε ένα κατάστημα, παίρνει κάτι και είναι έτοιμο να πληρώσει μέσα σε μόλις 30 δευτερόλεπτα.
Εν τω μεταξύ, έχει υποστηριχθεί ότι οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να έχουν κλιμακούμενες προσδοκίες, ιδίως στη δεκαετία των 20, σχετικά με το τι πρέπει να λάβουν ως δώρο του Αγίου Βαλεντίνου. Κάποιες που βρίσκονταν σε σχετικά μακροχρόνια σχέση ανέμεναν ότι το επίπεδο της σπατάλης θα αυξανόταν από χρόνο σε χρόνο. Και δεν είναι ασυνήθιστο για τις ετεροφυλόφιλες γυναίκες να θεωρούν ότι είναι ο ρόλος του άνδρα να σχεδιάσει και να δημιουργήσει την τέλεια ημέρα.
Για πολλούς, αυτή η τελειότητα μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν συνοδεύεται από τη μυρωδιά δώδεκα κόκκινων τριαντάφυλλων. Τα λουλούδια αποτελούν μεγάλο κέρδος την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και το 2019 δαπανήθηκαν 261 εκατομμύρια λίρες για ανθοδέσμες στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αλλά η έρευνα δείχνει ότι οι πιθανότητες να λάβουμε ένα μπουκέτο λουλούδια εξαρτώνται από το πώς το άλλο πρόσωπο βλέπει την κατάσταση της σχέσης.
Είναι προφανώς πιο πιθανό να αγοράσετε λουλούδια αν αντιλαμβάνεστε ότι οι προσωπικές σας ανάγκες, όπως το να νιώθετε ότι σας αγαπούν, ικανοποιούνται. Αν είστε έντονα παθιασμένοι με κάποιον, πιθανότατα θα δώσετε λουλούδια σε συνδυασμό με μια σειρά από άλλα δώρα. Όσοι δήλωσαν ότι ήταν “ικανοποιημένοι” με τη ρομαντική τους σχέση ήταν οι λιγότερο πρόθυμοι να αγοράσουν λουλούδια για τους συντρόφους τους.
Η αγάπη δεν αγοράζεται…
Για να χαλαρώσουμε την πίεση, λοιπόν, αξίζει πάντα να σκεφτόμαστε μια πιο προσωπική και χαμηλών τόνων προσέγγιση – κάτι που το αντικείμενο της αγάπης μας θα εκτιμήσει πραγματικά και θα απολαύσει. Η υπερβολή δεν εκτιμάται πάντα, για παράδειγμα, καθώς η προσφορά επώνυμων προϊόντων συχνά λαμβάνεται ως εμπορικό δώρο και όχι ως μήνυμα αγάπης.
Αν επιλέξετε να παίξετε εκ του ασφαλούς με μια δωροκάρτα, επιλέξτε μια ευρεία προσέγγιση. Η έρευνα δείχνει ότι οι μάρκες για ένα συγκεκριμένο κατάστημα ή προϊόν εκτιμώνται λιγότερο και συχνά καταλήγουν αχρησιμοποίητες.
Αλλά φυσικά, οι εκφράσεις αγάπης και στοργής δεν χρειάζεται να αφορούν καθόλου τη δαπάνη χρημάτων. Μια έρευνα σε 3.000 ζευγάρια διαπίστωσε ότι εκείνα που ξόδευαν τα περισσότερα χρήματα για δαχτυλίδια αρραβώνων και γάμους ήταν εκείνα που χώριζαν πιο γρήγορα.
Μια εναλλακτική προσέγγιση θα ήταν να ακολουθήσετε την έρευνα που δείχνει ότι η πραγματική ευτυχία προέρχεται από το να περνάτε χρόνο με τους ανθρώπους που αγαπάτε και να μοιράζεστε μαζί εμπειρίες. Έτσι, ίσως η καλύτερη επιλογή για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι να ξεχάσετε το να ξοδεύετε χρήματα σε ακριβά δώρα και αντ’ αυτού να την κάνετε να έχει να κάνει με το πώς περνάτε χρόνο ως ζευγάρι. Προσπαθήστε να κάνετε κάτι που θα σας δημιουργήσει ευχάριστες αναμνήσεις – με τρόπο που ένα μαραμένο μπουκέτο λουλούδια δεν θα το κάνει ποτέ.
Πηγή: theconversation.com/valentines-day-the-pressures-of-shopping-for-romance