RIVA YACHTS: Ταξίδι στο όνειρο με βάρκα την…τελειότητα

RIVA YACHTS

ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ εικόνα που ταιριάζει απόλυτα με το υδάτινο ντεκόρ της πιο ερωτικής πόλης του κόσμου, μια εικόνα που θα πλαισιώνει με στυλ αλλά και δυναμισμό τις αναμνήσεις ενός από τα πιο ρομαντικά ταξίδια της ζωής σου, αυτή μπορούσε να είναι ένα ταχύπλοο Riva, ίσως στην πιο παραδοσιακή εκδοχή του, με τον συνδυασμό του ξύλου με το δέρμα και το μέταλλο.

Κι όμως, όταν το 1842, ο Πιέτρο Ρίβα, ένας νεαρός ψαράς από το Σάρνικο, γιος ενός πολύ καλού καραβομαραγκού στη λίμνη Κόμο, σχεδίασε και έφτιαξε μία βάρκα που συνδυάζε την ταχύτητα και την αντοχή, για να μπορεί να κάνει, με τον καλύτερο και πιο αποτελεσματικό τρόπο τη δουλειά του. Κανείς στο χωριό του δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι στις δεκαετίες που θα ακολουθούσαν, το όνομα Riva θα κατακτούσε όλο τον κόσμο και τα ταχύπλοα με το ομώνυ- μο σήμα θα συνδέονταν με μεγάλους αστέρες του κινηματογράφου, όπως ο Σον Κόνερι και η Μπριζίτ Μπαρντό, ο Πίτερ Σέλερς, ο σκηνοθέτης Ντίνο Ντε Λαουρέντις αλλά και με τον Σάχη της Περσίας, τον Βασιλιά Χουσείν της Ιορδανίας, τον πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό. Η οικογένεια συνέχισε αυτό που ξεκίνησε και, με την αυγή του 20ού αιώνα, άρχισε να κατασκευάζει και τους πρώτους κινητήρες για μικρά σκάφη που αποτέλεσαν πρότυπο για την επα- νάσταση στον χώρο της ναυπηγικής ιδιωτικών σκαφών που θα ακολουθούσε. Το 1912, σε μια εποχή που η μηχανοκίνηση, τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα, ήταν, ακόμη, σε εμβρυικό στάδιο, ένα σκάφος Riva έσπασε το φράγμα των 20 χιλιομέτρων την ώρα, φτάνοντας τα 24 χιλιόμετρα, με έναν πειραματικό εξωλέμβιο κινητήρα.

Αναπόφευκτα, η πορεία των σκαφών της Riva ακολούθησε την εξέλιξη των αντίστοιχων ιταλικών μοντέλων αυτοκινήτου. Μετά τον πόλεμο, ο Κάρλο Ρίβα, συνεχιστής της οικογενειακής παράδοσης, “πατάει” ακόμη περισσότερο, στη λογική των πολυτελών μοντέλων από τον χώρο της αυτοκίνησης και κατασκευάζει, μαζικά, υπερπολυτελή σκάφη εφοδιάζοντάς τα με αντίστοιχα υλικά με αυτά της Rolls Royce, λουστραρισμένο ξύλο, με άψογο φινίρισμα, δερμάτινα καθίσματα, δύο μονά μπροστά και έναν καναπέ πίσω, μοχλό ταχυτήτων δίπλα στο τιμόνι, καθρέφτη στο παρμπρίζ, μεγάλα στρογγυλά όργανα πλοήγησης στο ξύλινο ταμπλό, φώτα πορείας που παρέπεμπαν σε πολυτελή αυτοκίνητα, αλλά και δερμάτινη επένδυση στο μεγάλο κατάστρωμα, ιδανικό για ηλιοθεραπεία. Ωστόσο, η αλλαγή που ήρθε με τον πολυεστέρα, ένα υλικό φτηνότερο και ανθεκτικότερο, ανάγκασε την Ιταλική φίρμα να προσαρμοστεί και να συνεχίσει, με τα ίδια πρότυπα ποιότητας και πολυτέλειας.

Φυσικά, στις μέρες μας, η μεγάλη γκάμα των σκαφών της Riva, εξακολουθεί να αποτελεί σήμα κατατεθέν της τελειότητας, ωστόσο, τα παλιά ξύλινα σκαριά της εταιρείας, έχουν γίνει από τα πλέον συλλεκτικά κομμάτια για τους λάτρεις της παράδοσης και πωλούνται μεταχειρισμένα, σε τιμές που βάζουν σε δοκιμασία ακόμη και τα πιο γερά πορτοφόλια. Ανάμεσά τους, τα ιστορικά Aquariva και Aquarama, που βλέπει κανείς, συχνά, σήμερα στα κανάλια της Βενετίας, στη Lago Majore, αλλά και στο Κόμο όπου λειτουργεί και το Rivacafe και σερβίρει ποτά στους εκλεκτούς πελάτες του, ανάμεσά τους και στα μέλη των Riva Club, που διοργανώνουν εκδρομές με τα θρυλικά σκάφη, σε όλο τον κόσμο.

H ιστορια των σκαφών Riva

Το Ιταλικό ναυπηγείο των Riva μετράει μια ιστορία σχεδόν 170 χρόνων. Ξεκινώντας από τη μικρή πόλη Σαρνίκο, στη Βόρειο Ιταλία, έφτασε μέχρι και τις μέρες μας να υπογράφει μια πολύ μεγάλη γκάμα από πλωτές καλλονές, σε όλα τα μεγέθη και όλα τα γούστα. Πάντα, όμως, τα ακριβά γούστα, γιατί, ακόμη και από δεύτερο χέρι αν θελήσει κανείς, σήμερα, να κάνει δικό του ένα Riva, θα πρέπει να πληρώσει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, τουλάχιστον.

www.riva-yacht.com
Tags from the story

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *