Θα μπορούσε το Air-King να είναι το Rolex με την καλύτερη αξία όλων των εποχών;

Το μακροβιότερο μοντέλο της Rolex που κατασκευάζεται συνεχώς χάρη στην απόσταξη κάθε στοιχείου που πρωτοστάτησε υπομονετικά ο Hans Wilsdorf κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα σε έναν κύκλο απλότητας πλάτους 34 mm. Το οποίο, με τη σειρά του, εξηγεί γιατί η ενημέρωση Air-King του 2016 διέλυσε ένα τέτοιο χάσμα απόψεων.

Από το 1945 ήταν καθαρό σαν σφύριγμα, χωρίς κανένα απολύτως κουδούνι. Μονόχρωμοι, λεπτοί δείκτες σκυτάλης, μόνο η περιστασιακή φωτεινή σειρά αριθμών ‘3,6,9’ δανεισμένη από τον πιο ανθεκτικό ξάδερφό του, τον Explorer. Στη συνέχεια, ξαφνικά το 2014, το δημοκρατικό βασικό στοιχείο του καταλόγου της Rolex απομακρύνθηκε από τα μάτια. Αντικαταστάθηκε με το ref.116900 δύο χρόνια αργότερα — ένα ρολόι με πράσινο λογότυπο και δείκτη δευτερολέπτων. Όχι μόνο αυτό, αλλά τεράστιοι αριθμοί λεπτών, μεταξύ άρτιων 3,6 και 9 ωρών.

Μπορεί επίσης να έχει μετονομαστεί από “Air-King” σε “Marmite”. Ωστόσο, όπως αποδεικνύουν και οι λίστες αναμονής (ένα μοντέλο Rolex «Professional» από ατσάλι με μόλις 5.900 £) και η φετινή εκπληκτικά ικανοποιητική εξέλιξη, μερικές φορές χρειάζεται απλώς χρόνο. Επιπλέον, η τελική αποκάλυψη σχετικά με αυτόν τον διχαστικό επανασχεδιασμό του καντράν οδήγησε τους Petroheads να πάνε τα flyboys στο σχολείο, στη διαδικασία αποκατάστασης και ενίσχυσης της γενεαλογίας του Air-King ως ρολόι αεροπόρου που γεννήθηκε αληθινά στον ουρανό.

Βλέπε, ο κ. Wilsdorf, ο οποίος ίδρυσε τη Rolex στο Λονδίνο το 1905 προτού σηκώσει τα μπαστούνια για την Ελβετία το 1919, κατασκεύαζε ρολόγια τέτοιας ποιότητας που κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο – πέρα ​​από τα τυπικά Breitlings, Longines και Omegas – πολλοί πιλότοι έκαναν τη Rolex την προσωπική τους επιλογή ως πιλοτήριο χρονόμετρο. Η επαναστατική υπόθεση «Oyster» ήταν πιθανώς ένα μεγάλο σημείο πώλησης, καθώς και η ακρίβεια, σε περίπτωση που κάποιος έπρεπε να δεματοποιήσει πάνω από το νερό.

Μεταξύ αυτών των αερομεταφερόμενων εγκρίσεων ήταν ο Βρετανός τυχοδιώκτης Τσαρλς Ντάγκλας Μπάρναρντ, η αποστολή του Χιούστον του Το 1933 καθώς σκαρφάλωσε στα 33.000 πόδια κάτω από έντονες καιρικές συνθήκες πάνω από το Έβερεστ, στη συνέχεια τον επόμενο χρόνο οι Owen Cathcart Jones και Ken Waller που τερμάτισαν τέταρτοι αγώνες από το Λονδίνο στη Μελβούρνη με το De Havilland Comet, χρησιμοποιώντας ένα Rolex ως ενσωματωμένο χρονόμετρο.

Ήταν οι ατρόμητοι αεροπόροι της RAF του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που ο Wilsdorf ήθελε να γιορτάσει, το 1945. Η λεγόμενη «Air-series» του παρουσίαζε τους Air-Lion, Air-Tiger, Air-Giant και τον Air-King σε διάφορες λεπτές επαναλήψεις του εμβληματική πλέον βιδωτό, στεγανή «αθλητική» κατασκευή με βιδωτό στέμμα. Το Air-King ήταν αυτό που έμεινε στην παραγωγή, όπως αναφ. 4925 και έπειτα 4499 ένα χρόνο αργότερα, με την προεπιλεγμένη κίνηση της Rolex πριν από τη δεκαετία του ’50 με το χέρι 10,5′.

Μόλις το 1953 η Rolex εισήγαγε τη μηχανική της «Perpetual» με αυτοπεριέλιξη στο Air-King. Αυτή η αναφορά «6552» έκανε επίσης το ντεμπούτο της με τη σήμανση καντράν «Air-King» σε στιλ Fifties-Αμερικάνικης δεκαετίας – πιθανώς το μόνο κομμάτι της τυπογραφικής αίσθησης που βρίσκεται ακόμα σε ολόκληρο τον κατάλογο της Rolex. Ωστόσο, παρά τη πάνω από μια δεκαετία ανάπτυξης του Air-King, η Rolex εμμένει πεισματικά στην επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του 1958, καθώς αυτό ήταν όταν αναβαθμίστηκε στο διαμέτρημα κορυφαίας πτήσης 1530 και κέρδισε τη σήμανση καντράν «Precision» καθώς και ένα αποκλειστικό διαφημιστική καμπάνια.

Το 5500 Air-King αναφοράς θα παρέμενε στην παραγωγή, σχεδόν αμετάβλητο, για 31 χρόνια.

Στη συνέχεια, αυτό αντικαταστάθηκε από την αναφορά 14000 από το 1989-99, που τώρα ήρθε με κρύσταλλο ζαφείρι και μια νέα κίνηση, διαμέτρημα 3000. Το 2007 η Rolex κυκλοφόρησε το 114200 Air-King, το οποίο ήταν το πρώτο στη σειρά που έλαβε πιστοποιητικό COSC, χάρη στο cal του. 3130. Στη συνέχεια, επτά χρόνια αργότερα, ο Air-King έσβησε στο μπλε.

Χρειάστηκαν μερικά μάτια αετού, αλλά το 2014 κυκλοφόρησαν φωτογραφίες του νέου πιλοτηρίου του RAF Wing Commander Andy Green, γεμάτο με δύο ειδικά όργανα σχεδιασμένα από τη Rolex: ένα ταχύμετρο και ένα χρονογράφο που βρίσκονται σε κάθε πλευρά του ταμπλό – αναλογικό, αντί ψηφιακό, έτσι ο πρώην πιλότος του Tornado μπορούσε να τα διαβάσει σε μια στιγμή και να γυρίσει τα μάτια του πίσω στην εργασία που είχε στο χέρι. Επίσης, σχεδιασμένο σε μια ενοχλητικά οικεία, πράσινη και μαύρη αισθητική…

Μπορεί να είχε ένα Rolls-Royce jet από ένα Eurofighter Typhoon αμέσως πίσω του, αλλά αυτό δεν ήταν μαχητικό αεροπλάνο. μάλλον το «αυτοκίνητο» ρεκόρ ταχύτητας εδάφους Bloodhound SSC, το οποίο θα οδηγούσε ο Γκριν σε μια προσπάθεια να σπάσει το δικό του υπερηχητικό ρεκόρ του 1997 στο Thrust SSC. Στο Μουσείο Μεταφορών του Κόβεντρι από το 2021, το φράγμα των 1.000 μίλια/ώρα περιμένει ακόμη να παραβιαστεί, κατόπιν εντολής ενός Rolex που σχεδιάστηκε με τις πιο σύγχρονες οπτικές ανάγκες του πιλότου.

Όσο για το ρολόι χειρός Marmite, πλέον, όχι και τόσο, η εξέλιξη «126900» για το 2022 σέρνεται από 39 mm σε 40 mm, εισάγει ένα crown guard, διευρύνει τους κεντρικούς συνδέσμους του βραχιολιού, φέρνοντας όλα μια ισχυρότερη συνοχή στον αθάνατο ιπτάμενο άσο της Rolex. Το σημαντικότερο είναι ότι το διαμέτρημα 3230 επόμενης γενιάς που κυκλοφόρησε το 2020 είναι τώρα στο εσωτερικό – αταλάντευτο πέρα από –2/+2 δευτερόλεπτα την ημέρα χάρη στο σύστημα «Chronergy» της Rolex, ένα αντιμαγνητικό κοκτέιλ από κατοχυρωμένα κράματα, με «αδιάβροχο Σαββατοκύριακο» 70- ώρα ρεζέρβας (απογειώστε την Παρασκευή το απόγευμα, φορέστε ξανά τη Δευτέρα το πρωί χωρίς να χρειαστεί να κάνετε επαναφορά και επαναφορά).

Tags from the story
, ,
0 replies on “Θα μπορούσε το Air-King να είναι το Rolex με την καλύτερη αξία όλων των εποχών;”